Вівторок

19.02.2019

18:37

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Ідеї острожанки – серед найкращих
Вже впродовж 10 років у Рівненському інституті післядипломної педагогічної освіти проводяться ярмарки педагогічної творчості. Приємно, що у цьогорічній, ювілейній, у номінації «Основи здоров’я» перше місце зайняла робота вчителя Острозької ЗОШ І-ІІІ ст. №1 Тетяни Дячук.  

В інтерв’ю для «Замкової гори» Тетяна Андріївна розповіла, що інститут післядипломної підготовки вчителів пропонує педагогам Рівненщини щороку показати свою майстерність в більш як десяти різних номінаціях. Як правило, вони повторюються через 2-3 роки. Головна ідея заходу – щоб вчителі, творчі особистості, могли продемонструвати свої нові, цікаві методичні розробки, почути на них відгуки, отримати оцінки колег, поділитися ідеями, аби всі охочі мали можливість тим скористатися і застосувати на своїх уроках.

Щороку на ярмарок пропонуються різнопланові методики, які стосуються як урочної системи, так і позаурочної. Визнання журі отримує тільки та робота, яка раніше ніде не зустрічалася, новаторська, і може дати новий поштовх у вивченні предмету чи виховній діяльності. Отримавши матеріали, комісія їх ретельно вивчає. І коли з’ясовується, що представлена ідея дійсно інноваційна, варта уваги – виносить свій вердикт.

Тетяна Дячук у таких змаганнях творчості бере участь уже вп’яте. Двічі вона отримувала сертифікат учасника. В 2006 році їй присудили третє місце у номінації «Екологія», а вже через чотири роки її робота була визнана найкращою у номінації «Біологія». І ось знову успіх – перше місце з предмету «Основи здоров’я».

– Цього року я представила збірку матеріалів, яку формувала кілька років, – розповіла Тетяна Андріївна. – Її поява була зумовлена тим, що донедавна не було підручників із предмету «Основи здоров’я». Я зіткнулася з проблемою, що діти не мають з чого готуватися до занять. Я не люблю, коли уроки перетворюються на писання конспектів. І тоді почала розробляти інформаційні листки до кожної теми. У підсумку вийшов методичний посібник, який я назвала «Дітям про збереження та зміцнення здоров’я». У ньому були розроблені рекомендації і правила надання першої долікарської допомоги при нещасних випадках: що необхідно робити, а що заборонено у таких ситуаціях. Окремий розділ присвячений подоланню депресій, стресів, правильній організації роботи, відпочинку, харчування.

На досягнутому Тетяна Дячук не зупинилася. В процесі роботи у неї виникла ще одна ідея. Оскільки одним з головних питань виховання є здорова дитина, то вона задумала створити окремі збірки, своєрідну книжку в книжці – «Головний пріоритет особистості – здоров’я та його збереження». Коли робота завершилась, то сформувались три збірки корисних життєвих і педагогічних рецептів для батьків, вчителів та учнів. Перша складається з 3 блоків і отримала назву «Вчителеві про здоров’я дітей та своє». Туди увійшла інформація різного характеру, необхідні нормативні документи, які пов’язані із здоров’ям, його збереженням, витяг із концепції розвитку освіти та багато іншого, що необхідно знати і мати під руками під час підготовки до занять. У другу частину увійшли різноманітні тренінги, тести, рекомендації, що допомагають у вихованні здорового способу життя молоді. Там зібрані матеріали, спрямовані проти наркоманії, тютюнопаління, розроблено урок «Проблеми йододефіциту в Україні», учнівсько-батьківський проект «Здоров’я найбільше благо», рекомендації по проведенню оздоровчих п’ятихвилинок на уроках та ін. Третя частина – присвячена збереженню здоров’я вчителя. У ній викладено те, як слід поводити себе педагогові вдома, на роботі, долати педагогічну депресію, педагогічний неуспіх, невизнання та ін. Там також є тест, з допомогою якого вчитель може визначитися, наскільки він є здоровим фізично і психологічно.

Друга збірка – «Інформаційний ресурс для батьків». Там кожен з них знайде багато корисного для себе і дітей, зокрема, як підібрати рюкзак для учня, взуття, одяг, облаштувати робоче місце вдома, кімнату, як необхідно спілкуватися у повсякденному житті, у період, коли син чи донька готуються до здачі іспитів, де проходить межа між добротою і вимогливістю. Ці рекомендаційні матеріали можуть бути використані також при підготовці вчителя до батьківських зборів, розв’язанні складних ситуацій з учнями та їх батьками.

Третю збірку склали інформаційні листи «Дітям про збереження та зміцнення здоров’я», про які мова йшла вище. Коли все було творчо опрацьовано, належним чином оформлено (а це дуже важливо для комісії) Тетяна Андріївна направила роботу на суд журі. Їх вердикт був однозначний – найкраща цьогорічна методична розробка у цій номінації. Острожанка нагороджена грамотою, її робота буде опублікована у видавництві «Шкільний світ» окремою збіркою і поширюватиметься серед педагогів нашої держави. Та, попри перемогу в такому престижному конкурсі, педагог вважає, що це не є індикатором успішної роботи. Головним для переможця залишаються знання учнів, формування у них стійкого інтересу до предмету, бажання поглиблювати і вдосконалювати свої знання у подальшому.­

Іван ГЛУШМАН
№14 від 6 квітня 2013 р. Категория: Освіта і виховання | Просмотров: 448 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]