Середа

20.02.2019

12:04

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Про свою професію мріяла з дитинства
Галина Фроль з дитинства мріяла стати продавцем. Досягши свого, вона працює у торгівлі вже більше 32 років і ніколи не думала міняти професію. За чесну працю здобула шану і авторитет у покупців, колег, керівництва. Напередодні свого професійного свята вона і тепер торгує господарськими товарами, завжди готова дати слушну пораду відвідувачам.

Закінчивши середню школу, зі свого села Борисів на сусідній Ізяславщині Галина Лисак подалася шукати щастя аж у Воронезьку область Росії. Працювала там у колгоспі обліковцем молока. Недовго пробувши на чужині повернулась у рідне село. У 1980 році переїхала в Острог. У той час бракувало продавців, тож тодішній голова райспоживспілки Марія Денисюк «закрила очі» на те, що дівчина немає відповідної освіти і прийняла її на роботу з випробувальним терміном. Молода продавщиця швидко зарекомендувала себе з хорошої сторони. Йдучи на роботу, думала про відповідну освіту, але вийшовши заміж їй було вже не до того…

Чотири роки Галина Фроль працювала у продовольчому магазині, який тоді знаходився у приміщенні теперішнього банку «Аваль». Коли у 1984 році відкривався новий магазин господарських товарів, то керівник міського торгового підприємства запросив Галину Миколаївну і її сестру туди торгувати. З того часу і дотепер жінка працює у магазині господарських товарів, який знаходиться на вулиці Ринок, 4, хоч часи були різні – мінялися керівники, власники, колеги, був такий період, що зарплата була швидше символічною ніж засобом для прожиття, часом було дуже важко, але вона все це пережила і трудиться до цього часу.

Галина Миколаївна розповідає, що сьогодні власником магазину є один із рівненських підприємців. У нього орендують площі два місцеві, де торгують господарськими товарами і меблями. Ветеран торгівлі каже, що за 32 роки її загального стажу в цій сфері, з них 28 на одному місці, траплялося різне. З одного боку раніше було працювати значно важче, з іншого – легше. Порівнюючи роботу продавця тепер і колись, Галина Миколаївна каже, що група товарів залишилась одна і та ж сама, але тепер асортимент товарів у її відділі суттєво менший. Пов’язано це з тим, що за радянської влади магазин торгував всіма товарами господарської групи, колись їх називали «Тисяча дрібниць». Тепер на деякі товари господарської групи потрібна окрема ліцензія. Наприклад, щоб торгувати «хімією» потрібно викласти чималу суму. Власник порахувала і вирішила, що вкладати кошти не варто.

– Колись торгівля була дуже жвавою, – розповідає продавець Галина Фроль. – Наш магазин був передовим у фірмі. Сюди майже кожного робочого дня привозили кількома машинами свіжу партію товарів. Їх розвантажували і все швидко реалізовувалось. Людей було дуже багато. Інколи ще до відкриття магазину вони вже займали чергу. Траплялося, що продавцям було складно пробратися до вхідних дверей. Аби нормально пообідати, доводилось закривати вхідні двері за 20-30 хвилин до перерви. За цей час ми ледь встигали обслужити тих людей, які зайшли раніше. Звісно, за таких умов були прохання, образи, нарікання і т.п. У магазині трудилося семеро працівників. Крім продавців був вантажник, прибиральниця. Ті, хто торгував, мав на тижні два вихідних. Але коли не встигали виконати план, чи хотіли перевиконати, то доводилось і у законні вихідні працювати, зокрема їздили продавати товари на базар у Шепетівку, Шумськ. За радянських часів у місяць магазину необхідно було наторгувати 60 тисяч карбованців. Це – вважай 2 тисячі в день. А товари були різні – і копійчані, і кілька карбованців коштували, і більше сотні…

Моя співрозмовниця каже, що сьогоднішню торгівлю легкою назвати також не можна. За планової економіки торгових закладів одного типу було мало, тож знали, що покупець нікуди не подінеться. У ринкових умовах, коли конкуренти «наступають на п’яти», кожен відвідувач магазину є потенційним інвестором. Його необхідно гарно прийняти – дати корисну пораду, розповісти про товар, за можливості поспілкуватися із людиною. Інакше наступного разу вона не прийде. Досвідчений продавець каже, що завжди намагалась уважно ставитись до людей. У неї є навіть свої покупці, які йдуть безпосередньо до неї, бо знають, що завжди дасть слушну пораду, адже за плечима вже чималий досвід роботи.

Розповідаючи про покупців, Галина Миколаївна каже, що вони бувають різні, зі своїми характерами і темпераментами. Одні розмовляють спокійно, виважено, хоч буває і з певними претензіями, інші навпаки – нервові, можуть образити і навіть не думають вибачатись. Тож продавцеві завжди необхідно бути стриманим, не виказувати свої емоції, терпляче вислухати покупця, при можливості, кваліфіковано його обслужити. У кінці нашої розмови я спитав, чи думала вона про іншу роботу. Жінка каже, що ніколи не було бажання міняти професію, адже збулася її дитяча мрія і вона почувала себе на роботі щасливою, потрібною людям.

Іван ГЛУШМАН
Просмотров: 387 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]