Субота

16.02.2019

03:11

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Щоб екскурсант став туристом
Минулого тижня у Збаражі відбулися Установчі збори проекту із створення спільного туристичного продукту «Шлях Гедеміновичів». Його мета – просування волинського туристичного продукту на європейський ринок. Зважаючи на зацікавленість у цьому і нашого міста, захід відвідали міський голова Олександр Шикер, його перший заступник Віталій Ундір, директор Державного історико-культурного заповідника м. Острога Сергій Кибкало, науковий працівник заповідника Микола Бендюк. Про участь в заході, його перспективність, пріоритети розвитку туризму для міста розповідає Віталій Ундір:  

– Разом з нами участь у зборах брали міські голови та представники міських рад Славути, Ізяслава, Старокостянтинова, Дубно, Кременця, директори 9-ти історико-культурних заповідників, представники громадських організацій. Адже сама ідея створення туристичного продукту «Шлях Гедеміновичів» – амбітна та перспективна, зважаючи на головування в ІІ половині 2013 року Литви в Євросоюзі. На засіданні обговорювалась організаційно-правова форма об’єднання усіх зацікавлених в проекті міст і перспективи фінансування у ньому. Зокрема, прозвучала пропозиція розподілу коштів відповідно до кількості населення у містах-учасниках. Так, на Острог припадало б 2,1% загального фінансування проекту. Прозвучало багато ідей, які на зустрічі обіцяв підтримати Надзвичайний та Повноважний Посол Литовської
Республіки в Україні Пятрас Вайтєкунас.

– Чому для нас так важливо взяти участь у цьому проекті?

– Сьогодні Острог входить до маршруту «Волинь туристична» і ми все робимо, щоб потрапити в «Шлях Гедеміновичів», адже нам важливо залучити додаткові кошти, яких ми просто не маємо для просування Острога, як туристичного центру, на європейський рівень. Для прикладу, у сусідній Польщі Люблін мав маркетинговий бюджет 2011 року, що становив 1 100 тисяч доларів. У місті Каліфорнія це 50 мільйонів доларів на рік, Квебеку – 9 мільйонів, Торонто – 7 мільйонів. Такі їхні бюджети розвитку туризму. У нас на Україні показовим є Кам’янець- Подільський, який щорічно вкладав кошти в презентацію свого туристичного потенціалу, результатом чого стали масові відвідування його киянами. Тим же шляхом пішли Львів, Луцьк. Кошти спрямовувались на проведення семінарів, рекламних турів, виставок. Ми не володіємо таким фінансовим ресурсом. Однак історична привабливість міста, наш потенціал вартий того, щоб бути включеним у 26-ий туристичний маршрут світу. Нагадую, що у світі існує 25 туристичних маршрутів, на які орієнтовані відомі туроператори. Зрозуміло, що ці маршрути – це високий рівень сервісу та якості.

– Яке місце загалом посідає туризм в економіці, що конкретно привносить?

– В Україні за 2011 рік загальний внесок туризму в економіку, у ВВП становив 7,4 %. До речі, саме туризм найменше постраждав від світової кризи і є тією галуззю, яка найбільш динамічно розвивається сьогодні. Є кілька понять того, що приносить для економіки туризм. По-перше, це прямі надходження: проїзд на територію, проживання, харчування, розваги (фестивалі, змагання), відвідування пам’яток, музеїв, роздрібна торгівля, екскурсійне обслуговування, до якого відноситься і бюджетне фінансування музеїв. По-друге, це непрямі надходження: інвестиції в розвиток туристичної та транспортної інфраструктури (дороги, вокзали, готелі, ресторани), урядові інвестиції – маркетинговий туризм, закупівля туріндустрії в субпідрядників (електроенергії, пального, продуктів). Крім цього, є і похідні надходження від туризму в економіку. Це витрати осіб, які прямо чи опосередковано працюють на туристичну індустрію.

 – А в чому полягає зиск від туризму для місцевої влади?

– Найперше – це зайнятість населення, додаткові робочі місця. Далі – місцеві податки і збори: ПДФО, єдиний податок, туристичний збір. Це і зростання інвестицій в туристичну інфраструктуру, а також капіталізація бренду міста чи території. Наслідком цього є зростання інвестиційної привабливості, збільшення шансів на отримання міжнародної допомоги , включення до державних цільових програм.

За даними нашого заповідника, Острог в минулому році відвідали 36 тисяч людей. Але є поняття туристи, а є екскурсанти. Різниця між ними в тому, що турист, хоч одну ніч проводить в місцевому готелі, а екскурсант може просто відвідати якийсь музей. Тож із вищезазначеної цифри, туристами у нас були лише кілька сотень людей. Левова частка – це екскурсанти. І наше завдання – екскурсантів зробити туристами. Для цього ми і беремо участь в проекті «Шлях Гедеміновичів».

– Тож які найближчі кроки реалізації цього проекту?

– Це створення сайту, опрацювання юристами найбільш прийнятної форми участі в проекті, участь в осінньому туристичному форумі в Києві з презентацією турпродукту.

Олена ТОЛОЧИК
№6 від 9 лютого 2013 р. Категория: Історія, краєзнавство і туризм | Просмотров: 300 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]