Неділя

21.04.2019

11:09

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Як отримати матеріальне забезпечення у разі втрати працездатності?

Як відомо, соціальне страхування — фундаментальна основа державної системи соціального захисту населення, що робить можливим матеріальне забезпечення і підтримку громадян. У разі тимчасової втрати працездатності, таке забезпечення здійснюється за рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі – Фонд). Одним із його завдань є – надання застрахованим особам (найманим працівникам) матеріального забезпечення у разі настання страхового випадку (тимчасової непрацездатності чи відпустки по вагітності та пологах).

Алгоритм отримання матеріального забезпечення застрахованою особою досить простий. Відповідно до чинного законодавства, підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Для прискорення процесу отримання коштів, працівник має надати листок непрацездатності до адміністрації підприємства в перший же день виходу на роботу.

Далі комісія (уповноважений) із соцстрахування на підприємстві приймає рішення про призначення (відмову) матеріального забезпечення застрахованій особі. Такі рішення оформлюються протоколом в день їх прийняття. Допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується Фондом застрахованим особам, починаючи з шостого дня непрацездатності. Оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності здійснюється за рахунок коштів роботодавця.

На підставі рішення комісії (уповноваженого) із соціального страхування, бухгалтерія підприємства проводить нарахування суми матеріального забезпечення та оформляє у двох примірниках заяву-розрахунок, яку подає до робочого органу Фонду для отримання фінансування матеріального забезпечення. Один примірник документа зберігається у страхувальника, інший – у найкоротші строки подається до робочого органу Фонду. Кількість заяв-розрахунків, які можуть подаватися роботодавцем протягом календарного місяця, законодавством не обмежена. З метою забезпечення своєчасності страхових виплат, страхувальникам рекомендовано такі заяви подавати по мірі опрацювання документів, наданих застрахованими особами.

Після отримання заяви-розрахунку, робочі органи Фонду здійснюють фінансування страхувальників-роботодавців протягом десяти робочих днів після надходження заяви. Однак, на сьогоднішній день, терміни здійснення фінансування, передбачені чинним законодавством, іноді можуть дещо подовжуватись, що пов’язано із затримкою перерахування коштів Державною казначейською службою України. В зв’язку із цим, не варто розтягувати період між наданням застрахованою особою листка непрацездатності для нарахування та поданням страхувальником заяви-розрахунку до органу Фонду.

Після надходження коштів, зазначених у заяві-розрахунку, на рахунок страхувальника, останній зобов’язаний здійснити виплату відповідного матеріального забезпечення у строки, визначені діючим законодавством, тобто у найближчий день, установлений для виплати заробітної плати. При цьому, слід зазначити, що після отримання коштів Фонду, виплата допомоги може бути здійснена страхувальником і раніше.

Лариса МЕЛЬНИК,
головний спеціаліст Здолбунівської МВД РОВ ФССзТВП

№45 від 1 листопада 2014 р. Категория: Пенсії, соціальний захист і охорона праці | Просмотров: 227 | Добавил: Євгенія | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]