Середа

26.06.2019

22:05

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Майстра викликали?

Кажуть, чим краще працюють комунальники, тим менше помічають їхню роботу. Праця цих людей починається, коли більшість мешканців міста ще не прокинулось, і завершується, коли настає час сну. Завдяки їхнім старанням у нас вдома є світло, тепло, вода. А коли трапляються певні комунальні проблеми, завжди очікуємо на допомогу спеціаліста. Фахівцем своє справи є Микола БАЗЕЛЮК, майстер водопроводу з 20-річним досвідом роботи. 

Микола Тихонович на ОКП «Водоканал» працює з 1993-го року. Спочатку трудився слюсарем аварійно-відновлювальної бригади, а з 2000-го року став майстром водопроводу.

– Специфіка нашої професії полягає в тому, що виконуються аварійно-відновлювальні роботи на внутрішньо-будинкових мережах водопостачання та водовідведення, а також на центральних мережах водопостачання – розповідає чоловік. – Є заплановані роботи, тобто заміна деяких ділянок труб. А є незаплановані – наприклад, прориви центральних та внутрішньо-будинкових мереж, які ми лагодимо. Щомісяця трапляється в середньому 2-3, а можливо і більше, прориви на центральних мережах в залежності від пори року.

Сьогодні, за словами майстра, основною проблемою в Острозькому КП «Водоканал» є зношеність мереж водопроводу та каналізації. Хоча Острог невеличке місто, але має майже 90 км мереж, які покладені ще на початку 70-х рр. минулого століття.

– Мережі, якими обслуговується населення м. Острога, вже вичерпали усі можливі й не можливі ресурси. Тим не менше, ми працюємо, стараємось їх підтримувати, ремонтувати, при можливості – замінювати, – каже чоловік.

Не завжди сприяють таким роботам погодні умови. Як розповідає Микола Базелюк, особливо це відчутно навесні, коли ґрунт розмерзається і починає рухатись, відповідно тоді й пошкоджуються найслабкіші місця мереж. А взимку, коли перекривають об’їзну дорогу в Острозі і весь транспорт іде через центр, відбувається велике навантаження на труби, які не завжди витримують вібрацій і зазнають тріщин. Ці шкідливі фактори додають комунальникам роботи.

Також не завжди є підтримка та розуміння з боку людей.

– Коли стається зовнішній прорив на вулицю, бажано хоча б на добу перекрити водопровід, щоб все стяглося, якісно залагодилось. Люди цього не розуміють, вимагають все і відразу. Влітку, коли щось копаємо, люди не завжди помічають нашу роботу, зате добре бачать взимку, коментуючи, мовляв «ціле літо нічого не роблять, а тільки зима – починають…». Неприємно, бо ми працюємо увесь рік! Робота комунальників не залежить від сезону.

Ще одним фактором, який не сприяє повноцінній роботі, є відсутність коштів. Як каже майстер, «практично виживаємо за ті гроші, які люди платять за послуги». Відповідно, молоді спеціалісти не дуже охоче приходять на таку роботу. За словами чоловіка, «ще на водопровід можна когось підшукати, а на каналізацію – це вже проблема».

Пригадує Микола Тихонович і про найважчий випадок за роки його праці, який стався 2 роки тому, коли на перехресті комунікацій по вул. Будьонного була пошкоджена частина траси. Тоді більше тисячі кубів води «втекло» за 15 хв. І при 27 градусах морозу місто лишилось без води й тепла. Однак, аварійно-відновлювальна бригада вже за дві доби відновила надання комунальних послуг.

Робота Миколи Базелюка далеко не легка. Чистка каналізації, заміна і лагодження труб, їхніх тріщин, – не кожен професійний майстер зможе це виконувати. Але Микола Тихонович виконує, хоч за спеціальністю майстер-лісоруб, закінчував Березнівський лісотехнікум. Чоловік каже, що водогоном «життя змусило зайнятись». У нього був хороший наставник – Литвиненко Віктор Васильович, який майже 70 років пропрацював на «Водоканалі», з доброї руки якого пан Микола і став «майстром на всі руки».

До своєї роботи він ставиться відповідально, каже, що вона ввійшла у звичку. Чоловік з посмішкою говорить, що йому дивно, коли 2-3 дні вихідних і ніхто не турбує, тоді «наче чогось не вистачає». Звик постійно бути готовим до будь-яких викликів, навіть серед ночі, бо ж розуміє – в людини біда. Дуже хоче, аби і люди, яких обслуговують, до їхньої роботи ставились з розумінням та поважали їхню не легку, не дуже «чисту», але вкрай потрібну працю. 

Євгенія ПОЛІЩУК

№ 11 від 14 березня 2015 р. Категория: Люди і час | Просмотров: 300 | Добавил: Євгенія | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]