П'ятниця

26.04.2019

17:32

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Надійність і об’єктивність – головні критерії статистики

Без них важко оцінити зроблене і спрогнозувати майбутнє

Українські статистики 5 грудня відзначили своє професійне свято. Напередодні ми спілкувалися з начальником відділу статистики в Острозькому районі Олександрою ДЕНИС. Йшлося про роботу очолюваної нею служби та завдання, які вирішує статистична служба.

– Олександро Дмитрівно, Ви у статистичній службі не новачок – уже більше 30 років працюєте в органах статистики. Тож, очевидно, можете авторитетно стверджувати: без статистики важко оцінити зроблене і спрогнозувати майбутнє.

– Це справді так. Статистична галузь перебуває в постійному розвитку, бо повинна реально відображати події, тенденції, характерні для певного відрізку часу в житті суспільства. Кожен день диктує нові вимоги до статистики, її змісту та якості інформації. І можу з впевненістю стверджувати: статистична інформованість суспільства суттєво поліпшилась.

Один із головних наших пріоритетів – адаптація національної статистики до міжнародних стандартів. Тому проводиться оцінка її відповідності загальноприйнятим європейським стандартам, постійно переглядається та вдосконалюється методологія проведення державних статистичних спостережень. Основні зміни в статистиці передбачають створення принципово нової системи збору, обробки та поширення статистичної інформації. Переважна більшість форм державних статистичних спостережень здійснюється на основі вибіркової сукупності звітних одиниць, сформованої на державному рівні.

Одним із напрямків модернізації статистики є розширення сфери вибіркових обстежень, які забезпечують оптимальний інформаційний потік для прийняття ефективних управлінських рішень. Статистика переходить на найсучасніші методи фіксації даних, застосовуючи інформаційні технології. Постійно збільшується кількість переданих звітів респондентами в електронному вигляді.

– Чи можете назвати кілька цифр, щоб проілюструвати роботу Вашого відділу?

– Наші спеціалісти за рік збирають близько 4 тисяч первинних звітів. Статистичним спостереженням охоплені всі сфери економіки району і Острога – промисловість, сільське господарство, будівництво, транспорт тощо, а також освіта, охорона здоров’я та культура. Респондентами є не тільки суб’єкти підприємницької діяльності, а також населення – органи статистики вибірково обстежують умови життя домогосподарств, економічної активності та сільськогосподарської діяльності людей.

Завершальним етапом статистичного спостереження є розповсюдження інформації, в процесі якого «статистичний продукт» отримують користувачі. Особливо дбаємо про те, аби наша інформація була своєчасною та точною, доступною та якісною. Як правило, використовують її органи державного управління, науковці, керівники та населення. Для задоволення їхніх потреб в газетах «Життя і слово» та «Замкова гора» в цьому році опубліковано більше 30 статей, підготовлених спеціалістами Головного управління статистики та працівниками нашого відділу. Чимало інформації про соціально-економічний розвиток можна знайти у «Статистичному щорічнику області».

– Щоквартально повідомлення про стан соціально-економічного розвитку району та міста друкуються в місцевих газетах. Тож наші читачі теж мають можливість користуватися статистичною інформацією. Чи вдається Вам повною мірою задовольняти потреби користувачів у такій інформації?

– Нашими основними користувачами залишаються органи державної влади. Водночас щороку зростає обсяг статистичної інформації, який надаємо навчальним закладам, окремим громадянам. Принцип «статистика працює на користувача» втілюється шляхом постійного удосконалення тематики і змісту статистичних видань, а також засобів поширення інформації. Останнім часом неабиякий попит має веб-сайт Головного управління статистики у Рівненській області, який забезпечує вільний доступ до статистичної інформації.

– Якщо респондент не надає даних для проведення державних статистичних спостережень, чи несе він за це якусь відповідальність?

– В основі всіх наших матеріалів лежить первинна інформація підприємств, що звітуються. У роботі з респондентами вимагаємо своєчасного подання повних і достовірних даних щодо тих державних статистичних спостережень, які на них поширюються. І в основному респонденти дотримуються цієї вимоги. Адже чинним законодавством встановлена адміністративна відповідальність посадових осіб за порушення цієї норми. Постійно проводимо наради для респондентів, на яких роз’яснюємо зміст статистичних спостережень, консультуємо щодо правильності заповнення звітів. Це сприяє отриманню якісної та достовірної інформації.

Ми також беремо участь в удосконаленні та перегляді чинних форм звітності, щоб не дублювалися показники, зменшувалась кількість статистичних спостережень. Усе це робиться для того, аби зменшити навантаження на респондентів. Що стосується обсягів державної статистичної звітності, то вони протягом останніх років значно зменшились, а впровадження системи електронної звітності дала змогу респондентам значно економити час у процесі подання інформації.

– Дозвольте привітати Вас, а також усіх працівників статистики зі святом, побажати успіхів на професійній ниві.

– Щиро дякую. У свою чергу хочу привітати з професійним святом усіх, хто пов’язав життя зі статистикою і своєю повсякденною працею професійно забезпечує потреби суспільства в статистичних даних. Дякую Вам за відданість справі, мудрість і терпіння. Бажаю всім міцного здоров’я, щастя, добробуту. Нехай кожен день вашого життя буде сповнений радістю, теплом і новими здобутками, хай здійснюються всі ваші мрії та сподівання.

Розмову записала Яна БИСТРИЦЬКА

№ 50 від 6 грудня 2014 р. Категория: Люди і час | Просмотров: 263 | Добавил: Євгенія | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]