Неділя

21.04.2019

17:08

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Не платник, а клієнт
З цього року у місті запроваджені нові ставки єдиного податку для «спрощенців», введено нову нормативну грошову оцінку земель і відповідно нове оподаткування за нею, з квітня почав діяти центр обслуговування платників. Як усе це відобразилося на роботі працівників Острозького відділення Здолбунівської ОДПІ і чим запам’ятався рік від минулого професійного свята «Замкова гора» веде розмову з начальником відділення Русланою Мичкою.

– Руслано Степанівно, охарактеризуйте загалом виконання податківцями планів у цьому році.

– Сила держави – у бюджеті. З цим постулатом сперечатися неможливо. Головне завдання податківців – не допустити втрат державного бюджету та забезпечити його якісне виконання, це потребує напруженої та самовідданої роботи.

В цілому за 6 місяців поточного року до Зведеного бюджету надійшло понад 15 мільйонів гривень, з них до бюджету міста надійшло майже 8 мільйонів гривень, з них 6,5 мільйонів – це податок з доходів фізичних осіб (ПДФО). Звичайно, могло б бути і більше, адже частина зарплат у місті знаходиться в тіні, близько 30% роботодавців платять найманим працівникам зарплату нижче мінімальної і відповідно відрахування в бюджет з неї не надходять. Аби подолати це негативне явище, яке є суттєвим резервом наповнення бюджету, створена комісія по легалізації робочих місць, до складу якої входять і працівники податкової інспекції. Хочеться бачити покращення в даному напрямку. Провина у цьому не лише працедавців, а й самих найманих працівників, які, погоджуючись на нелегальну зарплатню, прирікають себе на сумні соціальні наслідки.

Загалом плани, які доводить ДПС України та Міністерство фінансів, ми виконуємо.

Якщо говорити про місто, то дуже важко мобілізовувати кошти саме до місцевого бюджету, тому що багато великих підприємств вже не працюють чи знизили потужність, залишився лише малий та середній бізнес. Із вищезазначених 8 мільйонів податків до бюджету міста майже 5 мільйонів заплатила бюджетна сфера, півтора мільйони надійшло від інших платників.­

Працівники Острозького відділення Здолбунівської ОДПІ спрямовують свої зусилля на роботу з тими платниками, які знаходяться в тіні, проводимо зустрічі з суб’єктами господарювання, стараємось бути для них партнерами, а не фіскальним органом. Ось, наприклад, за результатами деклараційної кампанії, в нас не було жодного підприємця, який би задекларував свої доходи від здійснення гастрольної, артистичної діяльності. Насправді ж багато людей працюють на весіллях, виконують роль тамади, ді-джеїв і при цьому нічого до бюджету не сплачують. А простіше було б зареєструватися підприємцем, сплачувати близько 200 грн. податку, а то і менше, за цим видом діяльності і спокійно легально працювати.

– Чи є ефект для бюджету від збільшення ставок єдиного податку?­

– Якщо порівнювати наповнення бюджету міста з попереднім періодом минулого року, то надходження єдиного податку по місту збільшилися на 318 тисяч. По місту у нас платниками є 400 суб’єктів – фізичних осіб, що сплатили близько 410 тис. грн. і 62 юридичні особи, які сплатили близько 190 тис. гривень податків. Тобто, якщо аналізувати, то перевага за надходженнями від фізичних осіб.

Хочу наголосити, що впроваджуючи нові ставки ЄП, ми старалися підходити конструктивно і колегіально: усе обговорювалось на бюджетній комісії, затверджувалось сесією міської ради. Думаю, що підприємцям новація покращила роботу.

– А як щодо збільшення надходжень від нової нормативної грошової оцінки земель у місті?

 – Це один з податків, який також є в тіні, мається на увазі, плата за землю, яка знаходиться під будівлями і не сплачується, бо не оформлені права власності на будівлі. Ми також проводимо спільну з міською радою роботу аби рекомендувати, зобов’язати оформити ці права і платити земельний податок. Оскільки нормативна вартість землі збільшена, то і плануємо збільшення надходжень.

– Руслано Степанівно, ви першими в області запровадили роботу сервісного центру. Як вплинуло це на вашу роботу, на платників?

– Завжди важко починати щось нове і бути першими. І людям важко перебудовуватись на нові методи роботи від звичних схем. Наш сервісний центр працює з 3 квітня, в ньому діє 3 сектори. І – видачі довідок і дозвільних документів, ІІ – прийом вхідної і вихідної звітності, ІІІ – сектор обслуговування платника. Два перші фактично були і раніше, а ось третій було зроблено для зручності платників. Адже у багатьох немає комп’ютерів, Інтернету. В цьому ж секторі є ксерокс, принтер, комп’ютери, доступ до Інтернету, де можна знайти потрібну інформацію, передати звіт. Є також і стенди з роз’ясненнями. Тобто ідея створення центру хороша, але кожен платник вже звик до свого інспектора, він хоче бачити його особисто, поговорити з ним, отримати консультацію віч- на- віч. Це сила звички. Однак на інспекторів у нас велике навантаження. Звітність приймає лише 2 людини. А підприємців зареєстровано 2 тисячі. За 3 місяці роботи центру ми видали довідок більше 2 тисяч. Це маса роботи. Ми прийняли більше 4 тисячі звітів від 2300 суб’єктів господарювання, з них лише 500 суб’єктів подає звітність електронкою, решта – вживу.

Ми ж рекомендуємо електронну звітність. В переліку наших послуг тепер є електронний сервіс. Для цього платнику потрібно взяти у Рівному електронні ключі, які сьогодні вже є безкоштовними, і таким чином отримувати повідомлення, наприклад, про наближення терміну сплати податку, про наявність боргу, зміни в законодавстві. Це економія часу і для працівників податкової, і для платників. Однак брати електронні ключі платники не поспішають, знову ж таки, в силу звички. Загалом же в ідеалі планувалось, що сервісний центр мав би бути окремою службою при податковій. В силу фінансових причин поки що це неможливо.­

– Чи плануються зміни найближчим часом для платників податків?

– Так, Верховна Рада у другому читанні прийняла на основі законопроекту № 9661-д від 17.02.2012 р. Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу щодо удосконалення деяких податкових норм». Забігаючи наперед, можна сказати, що у оновленому варіанті Податкового кодексу будуть враховані майже всі спірні питання, які не давали спокою платникам єдиного податку та податковій службі з моменту вступу в силу з 1.01.2012 р. нових норм спрощеної системи.­

Наголошую: він ще не підписаний і не діє.

– Які приємні робочі моменти можете згадати за цей час?

– Нещодавно у м. Києві відбувся перший Всеукраїнський форум податківців, де були присутніми більше 2 тисяч керівників податкових органів різних рівнів на базі національного палацу «Україна». Голова ДПС України Олександр Клименко наголошував на необхідності подальшої перебудови стосунків з платниками. Податківці повинні подолати стереотип про те, що податкова – фіскальний орган. Це ми і впроваджуємо в роботу: платники для нас – клієнти, для яких ми ідемо назустріч. Форум запам’ятався виступами зірок естради – Таїсії Повалій, Миколи Баскова, гарним фуршетом.

– Що скажете про колектив відділення?

– У нас відбулася реорганізація з 1 березня і дві посади були скорочені. Загалом колектив жіночий, залишилось лише 2 мужчини. А часто виникає потреба роботи суто чоловічої. Ми згуртовані, вміємо працювати, вміємо і відпочивати разом на природі (на фото), беремо участь у спартакіадах держслужбовців. Напередодні професійного свята хочу побажати колективу оптимізму, родинного благополуччя і удачі, матеріального та морального задоволення від своєї роботи!

Також дякую ветеранам податкової служби та бажаю їм міцного здоров'я.

Спілкувалась Олена ТОЛОЧИК
Просмотров: 361 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]