Вівторок

23.04.2019

09:41

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Покупки через Інтернет: ризики і переваги
Раніше мало хто замислювався над тим, де краще здійснювати покупки – після роботи всі йшли до магазинів. І ось тепер ми робимо покупки сидячи вдома, з чашкою кави, біля свого ноутбука, вишукуючи дешевший товар. Така форма покупки має свої «плюси» і «мінуси», в яких вже на власному досвіді переконались острожани.



І асортимент, і економія

Острожанин Олександр Качан і його друзі є частими «відвідувачами» інтернет-магазинів. Він каже, що так придбав рідкісну модель фотоапарата, яку не міг знайти в жодному магазині нашого краю. Чоловік розповідає, що спочатку через Інтернет підібрав бажану модель. Потім навідався у магазини Острога, Нетішина і Рівного, але бажаного товару не знайшов. Продавці пропонували замовити товар, але ціна явно «кусалася». Паралельно з цим, причому значно легше і швидше, він вів пошук у віртуальних магазинах всесвітньої павутини. Там без жодних проблем знайшов те, що хотів. Нині Олександр пригадує, що пропозицій було багато, але вибрав ту, яка найбільше вселяла довіру. За лічені хвилини замовив товар безпосередньо на сайті вибраного продавця. Потім був дзвінок із магазину. Уточнили певні деталі угоди, де і як краще отримати замовнику товар та інші деталі. Сподобалось те, що товар мали доставити впродовж 2 днів. В обумовлений час Олександр був вже у представництві Інтернет-магазину в Рівному. Оглянувши товар, переконався у тому, що фотоапарат справний, і що важливо – продавець надає гарантії і чек, острожанин розрахувався за покупку. Так він став власником омріяного цифровика японської збірки.

На цьому Олександр Качан не зупинився. Наступною його покупкою був ноутбук. Здійснивши «розвідку» у двох напрямках, переконався, що бажана модель комп’ютера, куплена в інтернет-магазині обійдеться на 10 відсотків дешевше – а це біля 500 гривень. Тож там і здійснив покупку. І не шкодує, бо товарами задоволений.


Довіряє інтернет-аукціонам

Викладач Національного університету «Острозька академія» Роман Криловець розповідає, що він жодного разу в інтернет-магазині товари не купляв. Перевагу він надає інтернет-аукціонам. Це, на його думку, надійніше і цікавіше, хоча знайти там бажане не завжди можна.

– Інтернет тепер є скрізь, – розповідає Роман Анатолійович. – У той же час не завжди необхідні речі можна придбати у наших магазинах. Альтернативою тут виступає Інтернет. Я вже давно користуюся аукціоном aukro.ua. Вважаю, що там досить надійний сервіс. Перш за все кожен продавець обов’язково, а покупець – бажано реєструються на сайті. Туди необхідно надати реальну адресу, бо саме на неї приходять дані для входу на сайт. Також користувач зобов’язаний надати іншу необхідну інформацію, за якою його легко знайти у випадку шахрайства або чогось іншого. Так що купляти через Інтернет не так вже й страшно.

Роман Криловець розповідає, що купляючи товари на інтернет-аукціоні, він обов’язково вивчає відгуки користувачів про продавця, дивиться його рейтинг на сайті. Як правило, люди дорожать репутацією і не допускають помилок, а тим більше обману. Якщо таке трапилось, то такого клієнта миттєво блокують, і працювати на цьому інтернет-аукціоні він уже не зможе.

Через сервіс http://aukro.ua мій співрозмовник придбав комплектуючі, які йому потрібні були для ремонту комп’ютера, рідкісну модель авторучки, кілька раритетних книг, web-камеру та ін. Щоб виставити свій товар на аукціоні, потрібно сфотографувати, коротко описати його, пройти реєстрацію, виставити його ціну і чекати, поки його хтось захоче придбати. Комісія за продаж дуже маленька – 2-3 відсотки.

Мій співрозмовник розповів, що в Інтернеті є багато різноманітних сайтів, де також можна купляти-продавати речі. Та вони менш надійні, тим більше, що власник інколи повідомляє, що він не несе відповідальність за подані на сайті оголошення. Тоді важче буде відстоювати свої права, у таких випадках можливі спекуляції, хоч і не обов’язково. Відомий факт, коли один острожан торгував в Інтернеті мобільними телефонами, фактично не володіючи ними. Але «заробляв» він таким способом не довго – його скоро вирахували, і довелося відповідати за обман.


Спочатку гроші – тоді товар

Досвід купівлі товарів через мережу Інтернет маю і я. Трапилось це більше року тому. Тоді в обласній лікарні лікувалась моя дочка. Необхідно було придбати ліки для хірургічної операції. Від лікаря я дізнався, що необхідне можна замовити через Інтернет. Хочеш – не хочеш – довелось вникати в суть справи. Замовити товар було дуже легко, а головне – швидко. Але на відміну від мого першого співрозмовника, мені довелось через банк внести повну передоплату за товар. Коли я це зробив, то ще й змушений був зателефонувати на стаціонарний телефон до Інтернет-магазину. Від менеджера я отримав код посилки, і вже наступного дня у представництві «Нової пошти» отримав своє замовлення. Скажу відверто, що не зважаючи на запевнення менеджера, що товар буде вчасно доставлений, стаціонарний телефон магазину, реальну адресу в Києві, куди можна було зайти і забрати покупку, все ж певний страх був – чи не втрачу гроші, а головне, чи не загубляться десь дорогі ліки. Лише тоді, коли вже тримав невеличку бандероль у представництві перевізника – відлягло. Пізніше, через Інтернет я придбав мобільний телефон і рідкісний ТВ-тюнер. До речі, жодний з магазинів у своєму прайсі не мав такого приладу. А щодо телефону, то навіть не зважаючи на дорогу до обласного центру, виграш у ціні був десь 90-110 гривень.

Та не завжди куплене через мережу Інтернет є дешевшим. Так, острожанка, студентка одного з вузів Рівного, якось розповіла мені, що вона замовила квиток на потяг через Інтернет. Сподівалася, що він буде по тій самій ціні, що і в касі – та її сподівання виявились марними. За таку послугу вона заплатила додатково 25 гривень. І єдина перевага покупки через Інтернет була в тому, що вона змогла самотужки вибрати для себе підходяще місце у вагоні.


Не ведіться на низькі ціни

Щоб від віртуального шопінгу залишилися лише райдужні спогади, Олександр Качан радить грамотно обирати магазин і товар, правильно зробити замовлення. Перш за все, магазин повинен бути зареєстрований в доменній зоні ua. Щоб відкрити у ній сайт, компанія повинна бути офіційно зареєстрованою торговою маркою. А от сайтам в інших доменних зонах "com" і "net" слід довіряти менше. Варто також звернути увагу на те, щоб на сайті були зазначені реквізити інтернет-магазину та назва юридичної особи. Номер телефону повинен бути не тільки мобільним, а й міським. Повинно насторожувати і те, що адреса електронної пошти зареєстрована на безкоштовному сервісі (наприклад, ukr.net). У такому випадку простежити господаря магазину буде дуже складно.

– Я би рекомендував початківцям і навіть досвідченим покупцям не вестися на дуже низькі ціни, – розповідає Олександр Качан. – Це може говорити про те, що магазин торгує нерозмитненим або бракованим товаром (це насамперед стосується побутової техніки). Так, вирахувати "сіру" продукцію дуже легко: її вартість нижча на 10-15% (порівняти ціни на товари у різних інтернет-магазинах можна на сайтах nadavi.com.ua, price.ua або e-katalog.com.ua). Краще зупинити свій вибір на магазині, чиї ціни на 1-3% вищі, ніж у сусідів, тоді ризик придбати неякісний товар буде мінімальною.

Роман Криловець каже, що готуючись до шопінгу в Інтернеті, варто не лінуватися пошукати у всесвітній павутині відгуки про якість товарів і послуг, що надає обраним інтернет-магазин. Будь-яка помилка віртуального продавця одразу ж буде прокоментована на форумах або блогах. Відповідні дискусії легко можна відшукати в "Живому журналі" (livejournal.com) або на forum.overclockers.com.ua. Нарешті, існують рейтинги інтернет-магазинів, наприклад, topshops.com.ua, ukrintershops.com.ua і uashops.com.

І на завершення. Потрапити в халепу можна як на базарі, так і в сусідньому магазині, а тим більше у віртуальному магазині. Не слід гнатися за дешевизною, коли не впевнений у тому, що то безпечно, тим більше, що цей сегмент торгівлі у нас почав тільки-но розвиватись. Ще немає дієвих механізмів захисту інтернет-споживачів, як наприклад, у ФРН, чи США. Але не за горами той час, коли в інтернет-магазинах купуватимемо на рівні із звичайними.

Іван ГЛУШМАН

Просмотров: 368 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]