Субота

20.04.2019

07:43

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Звіт Острозького міського голови Олександра Федоровича Шикера перед територіальною громадою міста Острога
Шановні острожани!

Усім нам випало жити та працювати в час змін. Тож і рік, що минув, був для нас усіх непростим. Поряд з тим, це був ще один рік розбудови та становлення нашого міста, нашої держави. Тому я, як міський голова, будував свою роботу саме так, щоб усі ми: і депутати, і члени виконкому, і керівники та працівники різних рівнів, і кожен житель міста були активними учасниками державотворчих процесів, розбудовували та розвивали наше рідне місто, працювали на його благо.
  

Я глибоко переконаний, що це правильний шлях, зрештою, і правильний напрям роботи, адже держава сильна своїми містами, селами, своїми територіальними громадами, своїми людьми і, змінюючись самі, змінюючи своє місто, ми з вами творимо майбутнє своїх дітей, внуків та віддаємо шану нашим минулим поколінням, нашим ветеранам.

Розуміючи це, свої зусилля у звітному році я зосереджував на таких основних напрямах: виконання міського бюджету; забезпечення належного функціонування дошкільної освіти, спорту; створення умов для комфортного проживання в місті; покращення торгівельного і транспортного обслуговування населення; безперебійне та якісне постачання базових енергоносіїв; функціонування системи водовідведення; комплексний благоустрій міста; розвиток малого та середнього бізнесу; міжнародне співробітництво; залучення всієї територіальної громади до розв’язання загальноміських проблем; прозорість і публічність влади.

Сьогодні, інформуючи вас про основні напрями роботи, варто наголосити на двох наступних важливих аспектах: перший – всю роботу я здійснював через призму своєї передвиборної програми; другий – мета моєї роботи завжди була, є і буде одна: все намічене робити задля блага острожан та рідного міста.


Організаційна робота

Нинішній депутатський корпус складає 30 депутатів. Більшість з них обізнані з проблемами міста, а головне – спроможні їх вирішувати та результативно працювати в раді, відстоюючи інтереси своїх виборців і міста в цілому. І у цьому їм допомагають небайдужість та активна життєва позиція.

З урахуванням фахової підготовки депутатів, сформовано п’ять депутатських комісій міської ради, які активно вивчають та обговорюють проекти рішень напередодні кожного пленарного засідання. Депутати виступають на пленарних засіданнях сесій, вносять пропозиції до їх рішень та порядку денного, обговорюють та відстоюють свої позиції з тих чи інших питань.

Впродовж звітного періоду відбулось 14 пленарних засідань міської ради, в ході яких прийнято 176 рішень.

Протягом року затверджено 19 міських програм, які спрямовані на покращення економічного, соціального, культурного розвитку міста та його інфраструктури. Зокрема, міською радою спільно з Острозькою районною радою прийнято рішення «Про схвалення корпоративного проекту Острозької міської ради та Острозької районної ради «Острожчина туристична». Міською радою також ухвалено рішення «Про ініціювання створення місцевої асоціації органів місцевого самоврядування «Шлях Гедеміновичів». У порядку контролю заслухано 37 інформацій про хід виконання раніше прийнятих програм.

Упродовж звітного періоду народні обранці ініціювали 6 звернень до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та 1 звернення до Рівненської обласної ради. На розгляд міської ради було подано 8 депутатських запитів. Це свідчить про належне відстоювання інтересів громади та небайдужість депутатів у вирішенні питань, що стосуються життєдіяльності міста та держави в цілому. Зокрема, наші депутати одні з перших в Україні ініціювали використання прапора Європейського союзу під час офіційних заходів та державних свят поряд із Державним прапором України. Цей факт засвідчує про велику можливість наближення до європейського, кращого рівня життя.

На зауваження та пропозиції депутатів, висловлені на засіданнях комісій та безпосередньо на пленарних засіданнях сесій, дано 21 протокольне доручення з метою виконання проблемних питань відділами та структурними підрозділами виконкому Острозької міської ради.

Варто відзначити, що значну кількість рекомендацій постійних депутатських комісій з соціально-економічних, житлово-комунальних, гуманітарних питань було враховано в роботі виконавчого комітету.

Виконавчим органом Острозької міської ради є її виконавчий комітет у складі 11 членів виконкому.

Впродовж звітного періоду проведено 18 засідань виконкому, в ході яких прийнято 229 рішень. Розглянуто 124 планових питання, заслухано 7 звітів керівників установ, організацій, комунальних служб, працівників міськвиконкому, членів виконкому, в порядку контролю розглянуто виконання 20 рішень виконкому.

На засіданнях виконкому прийнято 108 рішень за наслідками розгляду звернень громадян.

Проведено два виїзних засідання виконкому на базі Острозької міської бібліотеки та Острозького комунального підприємства «Водоканал».

Міським головою прийнято 169 розпоряджень з основної діяльності.

За звітний період проведено 4 Дні контролю при заступниках міського голови та керуючому справами виконкому, на яких заслухано питання дотримання виконавської дисципліни посадовими особами міськвиконкому, вимог Закону України «Про звернення громадян», розглянуто окремі звернення громадян.

Впродовж звітного періоду до Острозького міськвиконкому надійшли і були опрацьовані 2851 документ, з них від органів влади вищого рівня – 282. Посадовими особами міськвиконкому підготовлено 5567 інформацій на їх виконання, звернення громадян та інші документи.

Міськвиконком значну увагу приділяв вирішенню економічних, соціальних питань щодо поліпшення життєзабезпечення інвалідів, ветеранів війни та праці. Вирішувалися питання надання допомоги дітям з багатодітних та неблагополучних сімей, контролювалося належне виконання опіки і піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування. Розглядалися питання літнього відпочинку та оздоровлення дітей, забезпечення і захисту їх прав і законних інтересів. Приділялася велика увага питанням профілактики та охорони здоров’я населення, розвитку середньої освіти, малого підприємництва. На постійному контролі знаходилися питання роботи комунальних служб, торгівлі та інші аспекти життя територіальної громади. Значна увага мною приділялася питанням боротьби із корупцією, дотриманням виконавської дисципліни посадовими особами та уважного ставлення до всіх мешканців міста.

Посадовими особами міськвиконкому та особисто мною приділяється значна увага розгляду звернень громадян.

Протягом звітного періоду, відповідно до затверджених графіків, мною проводився прийом громадян як у робочий, так і в позаробочий час та у вихідні дні. Проведено 39 прийомів з особистих питань, з них 6 – у вихідні дні (суботу). Щомісяця проводились виїзні прийоми громадян з особистих питань за місцем їх роботи.

Ввійшла в практику і є досить ефективною у моїй діяльності така форма роботи, як зустрічі з громадянами за місцем їх проживання.

Протягом 2013 року відбулись зустрічі з жителями:

– вул. Яворницького, де вирішувались питання ліквідації вуличної торгівлі, впорядкування прилеглої те­­риторії до житлового будинку №11;

– вул. Дулебів, Новицького, Вигон, Богуна з питання будівництва доріг;

– вул. Огієнка, Весняна, Вереснева з питання ремонту доріг;

– вул. Лесі Українки з питань влаштування дитячих ігрових майданчиків та встановлення додаткових контейнерів для сміття;

– вул. Набережна з питання будівництва водопроводу;

– вул. Ціолковського з питання ремонту зруйнованої дамби та інші.

Порушувались на цих зустрічах питання щодо покращення благоустрою та санітарного стану міста.

Такі зустрічі з острожанами дають можливість визначити шлях вирішення важливих наболілих проблем, покращити співпрацю та довіру громади до міської влади.

Протягом звітного періоду до Острозького міськвиконкому надійшло 931 звернення, порівняно з 2011 роком – на 3 звернення менше, в порівнянні з 2012 роком – на 21 більше. Розглянуто і вирішено позитивно 683 звернення, що становить 86,6% від усієї їх кількості. Всього до «Громадської приймальні» протягом звітного періоду звернулось 2198 громадян.

Звернення, що надходять від пільгової категорії населення, перебувають на контролі у мене особисто. Всі вони вирішувались згідно чинного законодавства. Із загальної кількості звернень, що надійшли впродовж звітного періоду, від пільгової категорії громадян надійшло 326. Колективних звернень надійшло 25, 14 з них вирішено позитивно, 11 перебувають на особистому контролі, оскільки потребують виділення додаткових коштів з міського бюджету.

Слід відмітити, що за звітний період від мешканців міста до органів влади вищого рівня надійшло 8 звернень, в порівнянні з минулим періодом 2011 року – на 24 звернення менше, в порівнянні з 2012 роком – на 15 звернень менше. Шановні острожани! Усі звернення, які ви надсилаєте до органів влади вищого рівня, повертаються для їх вирішення до міської ради. Тому я знову звертаюсь до вас з проханням вирішувати свої проблемні питання на місцевому рівні зі мною, депутатами та працівниками міськвиконкому.

Постійно працює цілодобова «гаряча» телефонна лінія, електронна адреса «довіри», «прямий» телефонний зв’язок з населенням міста. З вересня цього року в міськвиконкомі запроваджена щоденна телефонна «гаряча лінія» міського голови. Через урядову «гарячу» телефонну лінію надійшло 15 звернень, на які надано конкретні роз’яснення заявникам.

З метою забезпечення організації та проведення виборчого процесу в Україні при виконавчому комітеті Острозької міської ради працює відділ ведення Державного реєстру виборців, основна функція якого – ведення Реєстру виборців міста Острога.

Впродовж звітного періоду було проведено одинадцять періодів поновлення персональних даних виборців м. Острога. За вказаний період до відділу звернулось 52 громадяни зі зверненнями щодо уточнення персональних даних. На сьогодні у відділі зареєстровано 10378 виборців.

У 2013 році власними силами проведено ремонт приміщення, в результаті чого збільшено площу, в якому знаходиться відділ ведення Державного реєстру виборців, що дало змогу забезпечити відповідні умови для зберігання техніки та створити зручності для належної роботи працівників відділу з відвідувачами.

У зв’язку зі створенням Центру надання адміністративних послуг міськвиконкому, Острозькою міською радою виділено приміщення для функціонування ЦНАП по вул. Кривоноса, 32. Рівненською обласною радою виділено кошти субвенції з обласного бюджету в сумі 300 тис. грн. для проведення ремонтних робіт вищевказаного приміщення. Тепер ведуться ремонтні роботи.

Для забезпечення реалізації Державної бюджетної програми «Утворення центрів надання адміністративних послуг», відповідно до Порядку використання у 2013 році коштів державного бюджету, передбачених на утворення центрів надання адміністративних послуг, з метою належного та якісного виконання роботи Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Острозької міської ради з Державного бюджету виділено кошти у сумі 68292 грн. на вирішення питання матеріально-технічного забезпечення, а саме: придбання канцелярського приладдя, комп’ютерної техніки, офісних меблів.

За звітний період Центром надання адміністративних послуг міськвиконкому було виконано наступне:

– надано 66 консультацій, розглянуто та зареєстровано 122 звернення (заяви та повідомлення) щодо отримання документів дозвільного характеру. Видано 33 документи дозвільного характеру за принципом організаційної єдності. Зареєстровано 79 декларацій за декларативним принципом;

– впродовж серпня-жовтня 2013 р. жителям міста надано 95 адміністративних послуг.

Поряд з відміченими показниками, всі суб’єкти надання адміністративних послуг та представники місцевих дозвільних органів, які беруть участь у роботі центру, добре розуміють, що є ще над чим працювати, щоб дійти до високого рівня надання адміністративних послуг. Цим самим допомогти населенню нашого міста змінити ідеологію відносин між владою та громадянином.


Бюджет міста за звітний період

Бюджет місцевої громади є головним інструментом здійснення соціально-економічної політики в її інтересах. Рівень бюджетного забезпечення територіальної громади з року в рік погіршується. Перш за все це стосується бюджетної сфери. Основні зусилля міського бюджету були спрямовані на збільшення його обсягу.

За звітними даними до загального фонду бюджету міста за 10 місяців 2013 р. надійшло 27534,0 тис. грн., що більше за відповідний період 2012 р. на 3242,3 тис. грн., або на 13,3% та за 10 місяців 2011 р. – на 9398,0 тис. грн., або на 51,8 %.

Джерелами наповнення загального фонду бюджету за 10 місяців 2013 р. є:

– власні та закріплені доходи – 10461,5 тис. грн., або 38,0% до всіх надходжень загального фонду;

– дотації – 7099,4 тис. грн. або 25,8%;

– субвенції – 9973,1 тис. грн. або 36,2%.

Питома вага доходів, що враховуються при визначені обсягів міжбюджетних трансфертів (1 кошик) в сумі доходів загального фонду складає 35,3%; доходів, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (2 кошик) – 2,7%.

До 1 кошика загального фонду бюджету міста за 10 місяців 2013 р. надійшло 9718,2 тис. грн., що на 630,9 тис. грн., або на 6,9% більше, ніж надходження відповідного періоду 2012 р. та на 1396,5 тис. грн., або на 16,8% більше, ніж надходження за 10 місяців 2011 р. В структурі доходів 1 кошика найбільшу частку займає податок на доходи фізичних осіб – 9696,5 тис. грн., або 99,8% від усієї суми надходжень до 1 кошика. Приріст надходжень по цьому виду податку порівняно з відповідним періодом 2012 р. склав 11,1%, або 901,9 тис. грн. та з 10 місяцями 2011 р. – 18,8%, або 1535,7 тис. грн. Сума інших надходжень до 1 кошика за 10 місяців 2013 р. склала 21,7 тис. грн.

До 2 кошика загального фонду бюджету м. Острога за 10 місяців 2013 р. надійшло 743,3 тис. грн., що більше, ніж за відповідний період минулого року на 89,3 тис. грн., або на 13,7% та за 10 місяців 2011 р. – на 128,2 тис. грн., або на 20,9%. Найбільшу частку у структурі 2 кошика бюджету м. Острог займають: плата за землю та збір за провадження торговельної діяльності – 81,8% та 12,8% відповідно. Надходжень від плати за землю за 10 місяців 2013 р. отримано на суму 608,3 тис. грн., що перевищує показники відповідного періоду минулого року на 67,2 тис. грн., або 12,4%, та на 175,4 тис. грн., або на 140,5% більше, ніж надходження за 10 місяців 2011 р. В тому числі: 1) орендної плати за землю – 340,9 тис. грн., що на 39,0 тис. грн., або на 12,9% більше, ніж надходження за відповідний період минулого року, та на 73,1 тис. грн., або на 27,3% більше, ніж за 10 місяців 2011 р.; 2) земельного податку одержано в сумі 267,4 тис. грн., що відповідно більше надходжень 10 міс. 2012 р. на 28,2 тис. грн., або на 11,8%, та надходжень за відповідний період 2011 р. на 102,2 тис. грн., або на 61,9%. Збору за провадження торгівельної діяльності за звітний період до міського бюджету одержано на суму 95,2 тис. грн., що більше, ніж за 10 міс. 2012 р. на 7,5 тис. грн. або на 8,6% та за 10 міс. 2011 р. на 29,8 тис. грн., або на 45,6%. Інші податки та неподаткові платежі, що наповнюють 2 кошик загального фонду, становлять – 39,9 тис. грн.

До спеціального фонду бюджету міста за 10 міс. 2013 р. надійшло 4688,5 тис. грн., що більше за відповідний період 2012 р. на 1137,7 тис. грн., або на 32,8% та за 10 міс. 2011 р. – на 1973,5 тис. грн., або на 72,7%. Найбільша частка серед надходжень належить єдиному податку – 1714,9 тис. грн. Це на 504,4 тис. грн., або на 41,7% більше, ніж одержано за відповідний період 2012 р. та на 1152,8 тис. грн., або на 205,1% більше, ніж за 10 міс. 2011 р.

Джерелами наповнення спеціального фонду за 10 міс. 2013 р. є:

– доходи від збору за першу реєстрацію транспортного засобу – 245,3 тис. грн.;

– доходи від збору за провадження торговельної діяльності нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом на стаціонарних, малогабаритних та пересувних автозаправних станціях, заправних пунктах – 4,6 тис. грн.;

– доходи від власних надходжень бюджетних установ – 403,4 тис. грн.;

– доходи від екологічного податку – 7,8 тис. грн.;

– доходи від грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища – 3,1 тис. грн.;

– доходи бюджету розвитку, а саме:

а) доходи від єдиного податку – 1714,8 тис. грн.;

б) доходи від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності – (-388,9) тис. грн.;

в) доходи від продажу земельних ділянок – 194,0 тис. грн.;

г) доходи від податку на нерухомість – 16,3 тис. грн.

– субвенції – 2488,0 тис. грн.

Враховуючи зростання обсягу доходів, нарощувались темпи зростання видатків міського бюджету. Основними пріоритетами бюджетної політики поточного року залишалось збереження діючої мережі бюджетних установ міста, забезпечення в повному обсязі потреби на захищені видатки, дотримання фінансово-бюджетної дисципліни розпорядниками та одержувачами коштів міського бюджету.

Протягом січня – жовтня поточного року із загального фонду міського бюджету проведено видатків в сумі 27060,4 тис. грн., тобто забезпечено приріст порівняно з звітним періодом 2012 та 2011 рр. на 1844,0 тис. грн. та 6016,9 тис. грн. відповідно. З них на установи, організації та заходи, що фінансуються з міського бюджету, спрямовано 17180,9 тис. грн.

В загальному обсязі власних видатків найбільшу питому вагу складають захищені видатки в сумі 16165,5 тис. грн., що становить 94,0 відсотка, в тому числі: видатки на оплату праці і нарахування на заробітну плату – 14466,5 тис. грн. або 84,2 відсотка, продукти харчування – 400,4 тис. грн. або 2,3 відсотка, оплату комунальних послуг та енергоносіїв – 1278,3 тис. грн. або 7,4 відсотка, інші виплати населенню – 20,3 тис. грн. або 0,1 відсотка. Порівняно з відповідним періодом 2012 р. приріст обсягу захищених видатків забезпечено на 7,4 відсотка або 1117,9 тис. грн., 2011 р. – на 25,1 відсотка або 3245,5 тис. грн.

Видатки на фінансування установ та закладів освіти в загальному обсязі власних видатків міського бюджету становлять 65,0 відсотка, соціального захисту та соціального забезпечення – 6,9 відсотка, культури і мистецтва – 8,4 відсотка, органів місцевого самоврядування – 14,8 відсотка, виконання окремих місцевих програм, заходів – 3,9 відсотка.

Найгострішою проблемою виконання бюджету за видатками у поточному році, яка паралізує діяльність міської ради, є невиконання органами Державної казначейської служби платіжних доручень розпорядників коштів. Станом на 1 листопада 2013 р. заборгованість міського бюджету перед надавачами послуг та виконавцями робіт становить 1567,6 тис. грн., яка утворилась при наявності коштів на рахунках бюджетних установ міста. Внаслідок цього не проводяться або призупинені роботи по ремонту закладів освіти, доріг, інших об’єктів інфраструктури міста.

У 2013 р. з бюджету розвитку здійснено примусове стягнення коштів за ухвалою суду в сумі 486,6 тис. грн. на користь МПП «Вік-Експо» за продаж готелю «Вілія». Міський бюджет втратив значну суму коштів, які можна було б спрямувати на вирішення важливих проблемних питань міста.


Економіка міста

Промисловість


Одним із важливих завдань моєї передвиборної програми було забезпечення реалізації Програми соціально-економічного розвитку міста.

Протягом звітного періоду по місту зменшено спад обсягів реалізації промислової продукції порівняно з відповідним періодом минулого року на 2,4 відсотка, тобто якщо в січні – вересні 2012 р. спад обсягів реалізації промислової продукції по відношенню до січня – вересня 2011 р. складав 2,5 відсотків, то в січні – вересні 2013 р. порівняно до січня – вересня 2012 р. спад обсягів реалізації продукції становить лише 0,1 відсотка. (Обсяг реалізованої промислової продукції за 9 міс. 2011 р. – 8783,8 тис. грн., 9 міс. 2012 р. – 8562,2 тис. грн., 9 міс. 2013 р. – 8554,7 тис. грн.).

Сьогодні, як і раніше, продовжують залишатися актуальними питання підтримки місцевого товаровиробника, створення максимально комфортних умов ведення виробничого бізнесу в Острозі. Зазначу, що проблеми острозьких виробничників відомі міській раді – ми постійно спілкуємося з керівниками, обговорюємо їхні плани, перспективи, вивчаємо проблеми, намагаємось надати допомогу. Однак, значна частина проблем знаходиться поза межами компетенції міської влади – ми спільно готуємо пропозиції до керівництва держави щодо вдосконалення умов ведення бізнесу.

На жаль, промисловість міста на сьогоднішній день представляють  лише два промислових підприємства: ТОВ «Острозький завод мінеральної води» та ТОВ «Острозька друкарня». Причому, більше 95% – це продукція ТОВ «Острозький завод мінеральної води», а питома вага продукції ТОВ «Острозька друкарня» в загальноміському обсязі реалізації становить всього 2,9 відсотка. ВАТ «Острозький шиноремонтний завод» з вересня 2009 року визнаний банкрутом.

Однак, поряд з проблемними питаннями в структурі промисловості, є низка позитивних зрушень. Прикладом цього стало створення у 2012 р. нового підприємства ТОВ «Старий Острог» на базі виробничих площ ТОВ «Острозький завод безалкогольних напоїв». Тепер на підприємстві тривають роботи згідно програми відродження цілісного майнового комплексу колишнього ТОВ «Острозький завод безалкогольних напоїв» з подальшою організацією його використання для виробництва безалкогольних напоїв, а в майбутньому – і пива. Для цього вже розпочаті роботи з капітального ремонту будівлі та по відновленню або модернізації всіх промислових потужностей. Готовність цих робіт на сьогодні становить 20 відсотків, а завершити їх планується у 2015 р.

На викуплених площах ВАТ «Острозька меблева фабрика» за сприяння міської влади з грудня 2012 р. працює цех з пошиття верхнього одягу ЗАТ «Рівнестиль» Львівської фірми «Тротола». Підприємство забезпечило роботою 25 острожан. На підприємстві щороку оновлюється та розширюється асортимент продукції.

Продовжує успішно працювати ще одне підприємство – ТзОВ «Зібарт», яке виробляє котли опалювальні, водогрійні, твердопаливні стальні. Ці котли користуються попитом не лише в нашому місті, а й в Чернігівській, Київській, Львівській, Закарпатській, Донецькій та інших областях. Ринки збуту цих котлів продовжують розширюватися і підприємство планує виходити на європейські ринки збуту.

На території міста виробництвом будівельних матеріалів, як і в попередні роки, займаються приватне підприємство «Дах», яке виготовляє піщано-цементну черепицю в асортименті кольорів, та приватний підприємець – фізична особа В. М. Журик, який виготовляє будівельні блоки, тротуарну плитку, цементні паркани та огорожі. За дев’ять місяців поточного року будівельними підприємствами міста виконано будівельних робіт на загальну суму 868,0 тис. грн., або темп росту до відповідного періоду минулого року склав 92,0 відсотка. (Обсяг виконаних будівельних робіт за 9 місяців 2011 р. – 1425,0 тис. грн., 9 міс. 2012 р. – 943,0 тис. грн.). Протягом цього періоду введено в експлуатацію 15 об’єктів житлового будівництва площею 2459,6 кв. м.



Мале підприємництво

Розуміючи, що малий бізнес досить ефективно сприяє вирішенню соціально-економічних проблем в нашому місті, міською радою постійно проводилась робота по сприянню розвитку малого підприємництва. Розроблена Програма розвитку підприємництва.

За рахунок використання потенціалу малого підприємництва вирішено проблему пасажирських перевезень та торгівельного обслуговування.

Завдяки впорядкуванню прилеглих до закладів торгівлі територій, підтриманню в належному стані приміщень, змінився і зовнішній вигляд міста.

За останні два роки в місті побудовані торгівельні комплекси «Рішез», «Смарті», які стали окрасою нашого міста, а доглянута прилегла територія цих закладів – приклад  для інших підприємців.

Як наслідок спільної роботи із міською владою з розвитку підприємництва, вдалося забезпечити зростання виробничих, кількісних і фінансових показників діяльності малого бізнесу.

Кількість діючих малих підприємств зросла з 98 у 2012 р. до 103 у 2013 р. або на 5,1 відсотка (9 місяців 2011 року – 92).

Кількість фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності збільшилась за цей період на 0,5 відсотка та становить 801 особу (9 міс. 2011 р. – 830, 2012 р. – 797 осіб). Загалом у малому бізнесі  сьогодні задіяно близько 1,5 тисяч острожан.


Торгівля та сфера послуг

Протягом 2013 р. у місті значно розвинулась мережа підприємств торгівлі та сфери послуг. Населення Острога обслуговують 196 закладів торгівлі (9 міс. 2011 р. – 154; 9 міс. 2012 р. – 177) та 34 (9 місяців 2011 р. – 29; 9 міс. 2012 р. – 34) заклади ресторанного господарства. Протягом 2013 року введено в дію 28 нових магазинів та орендованих відділів (9 міс. 2011 р. – 14; 9 міс. 2012 р. – 18) це дало можливість забезпечити острожан 40 додатковими робочими місцями.

У 2013 р. обсяг роздрібного товарообігу з темпом росту до відповідного періоду минулого року склав 110,8 відсотків.

Досить вагомим на сьогодні сектором споживчого ринку залишається ринкова торгівля, завдяки якій населення забезпечується продовольчими, промисловими товарами та сільськогосподарською продукцією

У місті працює три міські ринки, на яких облаштовано 636 торгових місць. Хочу зауважити, що всі вони перебувають у приватній власності.

Ринки є соціально значущими об’єктами міста, адже приватні підприємці не тільки сплачують податки та збори до місцевого бюджету, вони вирішують ще і особливо актуальну на сьогодні проблему – скорочення безробіття через самозайнятість та створення додаткових робочих місць.

Найкраще облаштований міні-ринок, чого не можна сказати про роботу ринку ТОВ «Явір-95». Адміністрація ринку не в повному обсязі вкладає кошти для покращення матеріально-технічних умов роботи підприємців, а також у покращення зручності покупців. Не проводяться роботи по благоустрою території та облаштуванню торгових місць, не облаштовані криті майданчики для торгівлі, відсутні площадка для парковки та площадка санітарної зони. Проблемним залишається і вчасне прибирання торгової території, прилеглої до ринку, але і за це відповідальність несе адміністрація ринку.

Сьогодні влада намагається вирішити питання усунення стихійної торгівлі. І нам це вдалося зробити по вул. Островського. Проблемою залишається несанкціонована торгівля по вул. Яворницького. З одного боку прагнемо ліквідувати стихійні ринки, аби на засмічувати місто, не втратити відповідність необхідним санітарним вимогам у цій сфері, а з іншого – розуміємо, що маємо своїм обов’язком надати альтернативні робочі місця підприємцям. Враховуючи скарги жителів міста щодо стихійної торгівлі на вулицях міста, міськвиконкомом неодноразово проводились зустрічі, наради з підприємцями, які здійснюють торгівлю на вулицях міста та жителями будинків, біля яких проводиться торгівля. Для вирішення цього питання створена та працює міська робоча група, до складу якої входять представники органів внутрішніх справ, ветеринарної та санітарно-епідеміологічної служби, вони проводять профілактичну роботу, складають протоколи про адміністративні  правопорушення. Ліквідація стихійної торгівлі – спільне пріоритетне завдання, яке продовжує залишатися на порядку денному.

Завдяки належному створенню умов для стабільного розвитку сфери послуг, в місті працюють  35 закладів, які забезпечують населення необхідними побутовими послугами. Працюють майстерні з пошиття одягу, ремонту взуття, ремонту побутової техніки, перукарні, СТО. Приватним підприємцем міста налагоджено співпрацю з «Новою поштою».

З метою здійснення державного захисту інтересів споживачів, виконкомом Острозької міської ради протягом року проведено 55 перевірок суб’єктів підприємництва щодо забезпечення ними дотримання гарантій закону «Про захист прав споживачів», сума штрафних санкцій за виявлені порушення склала 1207 грн.


Транспорт

Основними перевізниками на міських маршрутах є Острозьке комунальне підприємство «Водоканал», приватне підприємство «Острогавто», на базі яких створені всі умови для якісного і безпечного перевезення мешканців міста.

Загалом транспортні послуги в місті надають 4 суб’єкти господарювання – юридичні особи та 73 підприємці-перевізники.

З усіма перевізниками укладені договори на право надання послуг з перевезення пасажирів, в яких передбачено перевезення пільгової категорії населення.

З метою впорядкування руху маршрутних автобусів протягом року на міських зупинках проводився поточний ремонт.

Питання якісного та вчасного перевезення міських жителів неодноразово обговорювались на спільних нарадах при міському голові за участю перевізників, власників маршрутних таксомоторів та працівників контролюючих служб.

Підбиваючи підсумки роботи економічної галузі, хочу відмітити, що впродовж звітного року робота моя, як міського голови, міської ради та її виконавчого комітету була спрямована на виконання завдань Програми економічного та соціального розвитку міста. Однак кризові явища загальноекономічного характеру, які виникають в державі, впливають і на стан розвитку економіки міста. Тому лише спільними зусиллями міської влади, керівників підприємств, власників малого та середнього бізнесу можна досягти зростання обсягів виробництва, обсягів реалізації продукції, і відповідного зростання заробітної плати та появи нових робочих місць.


Житлово-комунальне господарство

Сьогодні важко уявити існування міста без налагодженої системи надання житлово-комунальних послуг. Припинення надання комунальних послуг може призвести як до соціальних, так і екологічних проблем. Житлово-комунальні послуги для населення, установ, підприємств та організацій міста надають Острозьке комунальне підприємство «Водоканал» та Острозьке комунальне підприємство «Теплоенергія». Мною особлива увага приділяється виконанню програм, що стосуються удосконалення роботи житлово-комунального господарства. З огляду на те, що тривалий час в цю галузь практично не вкладались серйозні кошти, матеріальна база її потребує модернізації і оновлення. Питання безперебійної роботи комунальних підприємств та забезпечення їх сталого функціонування постійно аналізується та розглядається на виробничих нарадах за участю керівників комунальних підприємств, на апаратних нарадах при міському голові, засіданнях міськвиконкому та сесіях Острозької міської ради.

ОКП «Водоканал» надає послуги населенню з утримання житлового фонду, водопостачання, водовідведення, вивезення твердих побутових відходів, проводить роботи з благоустрою та утримання доріг, які є комунальною власністю міста, послуги з ремонту та обслуговування вуличного освітлення.

Сьогодні житловий фонд міста складає 82 житлових будинки загальною площею 88,8 тис. м. кв. Впродовж звітного періоду проведено капітальний ремонт покрівлі житлового будинку по просп. Незалежності, 2 та поточний ремонт покрівлі у житлових будинках: вул. Гагаріна, 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9; «Просвіти», 11; просп. Незалежності, 22, 49; вул. Яворницького, 11; Татарська, 5.

Проведено поточний ремонт житлових будинків на вул. Татарська, 5; проспекту Незалежності 50, 22; вул. Татарська, 2. Здійснено ремонт енергозабезпечення будинків (електрощитових) в будинках на вул. Татарська, 2; просп. Незалежності, 1; вул. Древлянська, 14, 16, 18; «Просвіти», 11; Валова, 12; Бельмаж, 102; Гагаріна, 7, 8, 9; Городище, 9, 15. Проведена перевірка, прочистка димових та вентиляційних каналів в усіх житлових будинках. Проведено перевірку герметизації входу і виходу інженерних комунікацій в житлові будинки (82 будинки).

Придбано та встановлено насос для підвищення тиску води внутрішньобудинкової мережі водопостачання в житловому будинку по вул. «Просвіти», 11.

З метою економії тепла буде влаштовано пружини до вхідних дверей у під’їзди житлових будинків на вул. Гагаріна, Городище, Валова, Мануїльського, «Просвіти», Татарська, Островського, Яворницького, просп. Незалежності.

Протягом звітного року проведено ремонт протирадіаційного укриття за адресою вул. Яворницького, 11 на суму 7840,61 грн. та проводиться ремонт протирадіаційного укриття за адресою вул. Мануїльського, 33 (роботи знаходяться на завершальному етапі).

У 2013 р. працівниками ОКП «Водоканал» відремонтовано східці на кладовище по вул. Бельмаж, східці у дворі житлового будинку по вул. Мануїльського, 31.

Проведено капітальний ремонт тротуару (вимощення плиткою) по проспекту Незалежності від перехрестя з вулицею Ревкомівська до вулиці Семінарська.

Однією із основних функцій ОКП «Водоканал» є забезпечення мешканців міста якісною питною водою, що відповідає Державним стандартам, та належним водовідведенням.

Водопостачання Острога здійснюється винятково з підземних джерел. Системою водогонів вода із свердловин подається в резервуари об’ємом 250 м3 та 1000 м3, в яких проходить її знезараження. Загальна протяжність водогонів та водопровідних мереж становить 80,0 км. З них аварійних та ветхих – 26,0 км (введені в експлуатацію у 1978 р.). Загальна потужність комунального водопроводу – 2,8 тис. м3 за добу, артезіанських свердловин – 5, з яких працює 4. Питною водою забезпечено близько 10 тис. (87%) жителів міста. Проектна потужність комунальних каналізаційних очисних споруд складає 1400 м3 за добу. Протяжність каналізаційних мереж складає 6,8 км. З них ветхих та аварійних – 0,9 км.

Відремонтовано 1,2 км водопровідних мереж та 0,6 км каналізаційних мереж, що становить 100% із запланованих. Прокладено водопровід по вулиці Набережна протяжністю 450 м.

Проведено ремонт та утеплення свердловинних павільйонів діючих свердловин, а також ремонт приміщення КНС-1, КНС-2; здійснено перевірку електрообігріву павільйонів свердловин; проведено ревізію та ремонт пожежних гідрантів, ВРК; ревізію насосних агрегатів ВНС; ревізію насосних агрегатів КНС та ОС, відремонтовано насосний агрегат на КНС-2. Постійно проводяться роботи з ремонту запірної арматури та підняттю люків колодязів. На сьогодні проведено інвентаризацію усіх оглядових колодязів каналізаційної мережі, виготовлено та встановлено 12 каналізаційних люків. Загалом матеріальні затрати з проведення ремонтних робіт та ліквідації аварій водопровідно-каналізаційного господарства за 2013 рік становлять близько 35 тис. грн.

За кошти місцевого бюджету придбано гідродинамічну установку для прочистки каналізаційних мереж вартістю 148 900,00 грн., що сприяло вирішенню низці проблемних питань, пов’язаних із відновленням нормальної експлуатації мереж та запобіганню екологічного забруднення навколишнього середовища.

Проведено ремонти приміщень виробничої бази підприємства та адмінбудівлі ОКП «Водоканал». Воно та інші приміщення підприємства, з метою економії енергоресурсів, опалюються твердим паливом, проведено ремонт котельні, побудовано дровітню, забезпеченість твердим паливом складає 100%.

Система вуличного освітлення працює в режимі диференційного обліку спожитої енергії, протяжність мереж – 73,8 км. На сьогодні освітлено близько 98% вулиць міста. Проведено поточний ремонт вуличного освітлення на суму 15,0 тис. грн. (кошти місцевого бюджету). Розробляється проект реконструкції вуличного освітлення проспекту Незалежності з використанням екологічно безпечних енергозберігаючих світлодіодних світильників.

На ОКП «Водоканал» покладено не менш важливе питання, ніж водопостачання та водовідведення – це санітарна очистка міста. Вивезення твердих побутових відходів здійснюється спеціалізованою технікою на полігон в с. Слобідка. У зв’язку з тим, що наявна техніка тривалий час не поновлювалась, морально та технічно застаріла, у 2013 році придбано спеціалізований автомобіль МАЗ-5337А2, вартістю 631700,00 грн. Виготовлено 13 шт. контейнерів для збору твердих побутових відходів, встановлено урни для збору сміття біля автобусних зупинок.

Для забезпечення безпеки руху автомобілів та пішоходів вулицями та тротуарами міста, в підприємстві утворено відділ з ремонту, експлуатації та утримання автомобільних доріг, прийнято на роботу додатково двох спеціалістів, придбано необхідне обладнання для проведення ремонтних робіт на дорогах і тротуарах міста: компресор, повітродувний пристрій, віброплиту, інструменти та засоби забезпечення безпеки проведення ремонтних робіт, спецодяг для працівників. Відділом з ремонту, експлуатації та утримання автомобільних доріг проводиться грейдерування доріг, відновлення дорожньої розмітки, встановлення дорожніх знаків, ямковий ремонт асфальтного покриття, ремонт тротуарів міста (на утримання служби автомобільних доріг у 2013 р. було виділено кошти з міського бюджету у сумі 65 911,06 грн.).

Проведено заготівлю посипочного матеріалу, необхідного для утримання доріг комунальної власності міста в зимовий період, у кількості 300 т.

Уся спецтехніка для роботи в зимовий період підготовлена в 100% обсязі. Працівники підприємства повністю забезпечені спецодягом, спецвзуттям, необхідним інструментом. Заборгованість за використані енергоносії відсутня.

Не менш важливою проблемою в ОКП «Водоканал» була затримка з виплати заробітної плати працівникам підприємства більше 6 місяців. На сьогоднішній день заборгованість складає 1,5 місяці.

Протяжність доріг комунальної власності м. Острога складає 64,7 км, із них з твердим покриттям – 27 км.

З метою організації безпеки дорожнього руху на вулицях та дорогах міста проведено капітальний ремонт доріг по вулицях Сагайдачного та Дуліби, площею 2229,1 м2, на суму 601,2 тис. грн., також до кінця поточного року планується провести капітальний ремонт дороги по вул. Огієнка, площею 1049 м2, вартістю 352,9 тис. грн. за рахунок обласної частки субвенції (зона спостереження).

Для порівняння: в 2012 р. капітально відремонтовано дороги на вулицях Мічуріна, Толстого і Весняна загальною площею 3459,0 м2, на суму 890,717 тис. грн. (що на 63,4 тис. грн. менше, ніж у 2013 р.). За 2011 рік виконано капітальні ремонти доріг на вулицях «Просвіти», Луначарського, Незалежності, частково Кузнєцова загальною площею 2681,9 м2 на суму 611,6 тис. грн., що на 596,2 м2 та 342,5 тис. грн. менше відповідних показників поточного року.

Що стосується поточних ремонтів, то протягом звітного року вже відремонтовані дороги на вулицях: Грушевського, Новицького, Декабристів, Кн. Острозьких, М. Островського площею 3916,2 м2, на загальну суму 270,563 грн., в тому числі біло-щебеневі дороги площею 3475,1 м2, що в порівнянні з 2012 р. на 2027,9 м2 більше.

Разом з тим ведуться роботи з оновлення містобудівної документації міста, зокрема, виділено 398,178 тис. грн. на розробку нового генерального плану міста, з яких станом на 1 листопада 2013 р. вже використано 75,7 тис. грн.

Відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», підготовлено проект рішення «Про пайову участь (внесок) у розвиток міста Острога», що дасть можливість компенсувати витрати бюджету міста на відтворення інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, залучити замовників до благоустрою території міста.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» завершується розробка положення та програми створення і розвитку Служби містобудівного кадастру на 2013 – 2017 рр. в м. Острозі.

Містобудівний кадастр є не­від’ємною частиною державної системи кадастрів та призначений для забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, громадян і юридичних осіб України, а також юридичних та фізичних осіб іноземних держав необхідною інформацією та збільшення інвестиційної привабливості регіону.

Тепер у місті функціонує 5 (та одне в стадії створення) об’єднань співвласників багатоквартирних будинків. Постійно проводиться роз’яснювальна робота серед мешканців міста щодо доцільності створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, наводяться переваги створення ОСББ. Основною перевагою є колективна власність будинком, збір коштів на рахунок ОСББ та раціональне їх використання на обслуговування, ремонт та утримання будинку.

На ОКП «Теплоенергія» покладені завдання щодо транспортування, постачання теплової енергії, підігріву води споживачам міста.     

За звітний період ОКП «Теплоенергія» вироблено та реалізовано 5266,3 Гкал теплової енергії на суму 2427,2 тис. грн. і за дані послуги отримано від споживачів 2403 тис. грн. оплати, що становить 99,0%.

На виробництво теплової енергії витрачено:

– природного газу на суму 1866,6 тис. грн. (оплачено 1829,5 тис. грн., що становить 98%);

– електроенергії на суму 231,6 тис. грн. (розраховано повністю).

Недоплата за спожитий природний газ виникла внаслідок невідшкодування державою різниці в тарифах на послуги теплопостачання та підігрів води.

Станом на 31 жовтня 2013 р. ОКП «Теплоенергія» надає послуги 259 споживачам (225 споживачів серед населення міста та 34 підприємства, установи, організації). З метою економії та використання альтернативних видів палива в ОКП «Теплоенергія» придбано котел для твердого палива.

Важливою і, мабуть, однією з найболючіших проблем житлово-комунальної сфери є запровадження економічно обґрунтованих тарифів на послуги, а звідси і розрахунки споживачів. Крім того, необхідно, в першу чергу, законодавчо забезпечити неухильну відповідальність споживачів за своєчасну оплату отриманих послуг.

Часто чуєш заперечення від споживачів – ви, мовляв, нам спочатку якісні послуги, а вже потім ми вам плату належного рівня. Однак парадокс полягає в тому, що за низьких тарифів підприємства не можуть накопичити кошти для модернізації і, відповідно, покращення якості послуг.

Продовження далі
№51 від 14 грудня 2013 р. Категория: Міська рада | Просмотров: 298 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]