Понеділок

20.05.2019

00:10

zg_ostroh@ukr.net, або zg_ostroh@i.ua
тел. 036-54-2-26-04
+38-097-500-20-81, 095-87-95-277 або 093-840-10-72

Передплата на газету "Замкова гора" не закінчується ніколи! (для ознайомлення натисніть мишкою)

Звіт Острозького міського голови Шикера Олександра Федоровича перед територіальною громадою міста Острога
Початок. Закінчення.

Шановні жителі міста Острога!

У відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» я, Острозький міський голова, звітую перед вами про виконання своїх повноважень за два роки перебування на обраній посаді. Вся робота Острозької міської ради, її виконавчого комітету спрямовувалась на створення сприятливих умов для стабілізації соціально-економічної ситуації в господарському комплексі міста, збільшення надходжень у розвиток економіки, покращення добробуту острожан.

З цією метою за звітний період депутатами міської ради, членами виконкому, посадовими особами місцевого самоврядування, працівниками структурних підрозділів проводилась відповідна робота щодо забезпечення реалізації на території міста вимог Конституції України, Законів України, відповідних документів органів влади вищого рівня та власних розпорядчих документів.


Організаційна робота

Основне завдання міської влади та міського голови, зокрема, полягає у відстоюванні прав та інтересів місцевого самоврядування і ми повинні пам’ятати, що за плечима у кожного керівника міста – інтереси територіальної громади та її мешканців.

Для депутатів Острозької міської ради пріоритетом у здійсненні регіональної політики залишається нарощування економічного потенціалу міста, вирішення соціальних питань, підвищення життєвого рівня острожан.

Депутатський корпус Острозької міської ради складається із 30 депутатів.

У міській раді діє три депутатські фракції – фракція політичної партії Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина», фракція політичної партії «Сильна Україна» та фракція Партії регіонів. З урахуванням фахової підготовки депутатів, сформовано п’ять депутатських комісій міської ради, які активно вивчають та обговорюють проекти рішень напередодні кожного пленарного засідання. Депутати виступають на пленарних засіданнях сесій, вносять пропозиції до їх рішень та порядку денного, обговорюють та відстоюють свої позиції з порушених питань.

Протягом звітного періоду проведено 12 сесій міської ради. На засіданнях сесій прийнято 140 рішень. Протягом року затверджено 12 міських програм, які спрямовані на покращення економічного, соціального, культурного розвитку міста та його інфраструктури. В порядку контролю заслухано 28 інформацій про хід виконання раніше прийнятих програм.

Нинішній депутатський корпус є активним та дієвим. У період з листопада 2011 року подано три депутатські запити на розгляд сесії міської ради, 7 депутатських звернень, адресованих виконкому міської ради. На зауваження та пропозиції депутатів, висловлені на засіданнях комісій та безпосередньо на пленарних засіданнях сесій, дано 14 протокольних доручень для виконання відділами та структурними підрозділами виконкому Острозької міської ради.

Протягом звітного періоду народні обранці ініціювали звернення до Президента України, Голови Верховної Ради України, Генерального Прокурора України та звернення до Рівненської обласної ради.

Варто відзначити, що значну кількість рекомендацій постійних депутатських комісій з соціально-економічних, житлово-комунальних, гуманітарних питань було враховано в роботі виконавчого комітету.

Виконання власних та делегованих державою повноважень здійснює виконавчий комітет Острозької міської ради, в кількості 11 членів виконкому.

До персонального складу виконавчого комітету входять: міський голова, керуючий справами виконкому, секретар міської ради, два заступники міського голови, а також представники малого бізнесу, культури, освіти та науки, медицини, правоохоронних органів та фінансової сфери діяльності.

В період діяльності міськвиконкому з листопада 2011 року до цього часу проведено 20 засідань виконкому, на яких прийнято 311 рішень. Більшість засідань проводилися у розширеному складі за участю керівників структурних підрозділів, комунальних підприємств, представників правоохоронних органів, освіти, громадськості міста, студентів, які проходили практику на базі міськвиконкому.

Важливе значення міськвиконком надавав вирішенню економічних, соціальних питань щодо поліпшення життєзабезпечення інвалідів, ветеранів війни та праці. Вирішувалися питання надання допомоги дітям з багатодітних та неблагополучних сімей, контролювалося належне виконання опіки і піклування над дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування. Розглядалися питання літнього відпочинку та оздоровлення дітей, забезпечення і захисту їх прав і законних інтересів. Приділялася велика увага питанням профілактики та охорони здоров’я населення, розвитку середньої освіти, малого підприємництва. На постійному контролі знаходилися питання роботи комунальних служб, торгівлі та інші аспекти життя територіальної громади. Значна увага мною приділялася питанням боротьби із корупцією, дотриманням виконавської дисципліни посадовими особами та уважного ставлення до всіх мешканців міста.

На засіданнях виконавчого комітету розглянуто 130 планових питань, заслухано 29 звітів керівників установ, організацій, комунальних служб, працівників міськвиконкому, членів виконкому. В порядку контролю розглянуто виконання 21 рішення, 151 рішення прийнято за наслідками розгляду звернень громадян.

Міським головою видано 152 розпорядження з основної діяльності та 244 – з кадрових питань.

Протягом 2011-2012 років в Острозькому міськвиконкомі продовжує працювати електронна програма документообігу «Мегаполіс», до якої підключено 5 робочих місць. За 10 місяців 2012 року в Острозький міськвиконком надійшло і було опрацьовано 2185 документів, з них від органів влади вищого рівня – 199. Посадовими особами міськвиконкому підготовлено 3999 інформацій на їх виконання, в тому числі і на звернення громадян та інші документи.

Найважливішим аспектом у роботі міського голови, посадових осіб структурних підрозділів було і залишається уважне та професійне ставлення до людей, до їх проблем, впровадження нових форм і методів у наданні соціальних послуг населенню, забезпечення виконання запитів і звернень громадян.

Міська влада тісно співпрацює із керівниками підприємств, установ та організацій міста всіх форм власності. Щоквартально проводяться при міському голові наради, де вирішуються важливі питання щодо вирішення проблем забезпечення життєдіяльності Острозької громади.

З метою забезпечення організації та проведення виборчого процесу в Україні при виконавчому комітеті Острозької міської ради постійно працює відділ ведення Державного реєстру виборців, основна функція якого – ведення Реєстру виборців міста Острога.

Автоматизована система та колектив відділу пройшли випробування виборами 2010 та 2012 років, виконали поставлені завдання, хоч це не завжди було легко – деякі питання щодо роботи не були виписані на законодавчому рівні, проте за рік ситуація покращилась і тепер система обліку виборців працює стабільно та розвивається, змінюючись найкраще. Станом на 01.11. 2012 року база виборців міста Острога налічує 10245 осіб.

Протягом звітного періоду до відділу ведення Державного реєстру виборців звернулось 125 громадян з письмовими заявами, з них: 4 звернення щодо зміни виборчої адреси, 11 звернень щодо внесення змін до персональних даних та 110 щодо тимчасової зміни місця голосування. Заклик разом зробити Реєстр кращим знайшов відгук, сподіваємось на конструктивну співпрацю і в подальшому. Знайшли себе у співпраці з відділом і заклади, установи та організації, що надають відомості щомісячних поновлень, відповідають на запити відділу. З ініціативи відділу та допомоги відповідних служб було уточнено інформацію про 690 осіб.

Функціонування Державного реєстру виборців – це безперервний процес, який діє незалежно від проведення виборів. Потреба в постійному оновленні Реєстру безпосередньо пов’язана з активними демографічними змінами, що відбуваються, як в Україні, так і в нашому місті. Щомісяця вносяться зміни щодо виборчих адрес громадян, повноліття, фактів смерті, фіксуються будь-які міграційні процеси. Протягом звітного періоду відділом внесено до бази даних 304 особи, яким виповнилось 18 років, 1 особа набула громадянства України, зареєструвалося у місті 328 виборців, 616 осіб вибули з міста, зафіксовано 144 факти реєстрації смерті громадян, 170 виборців змінили свої прізвища, ім’я або по батькові, 28 виборців змінили місце народження або дату народження, 10 осіб були визнані судом недієздатними, внаслідок чого над ними була встановлена опіка, 20 особам була встановлена відмітка «нездатні самостійно пересуватися».

Підбиваючи підсумки на рівні нашого міста, хотілося б подякувати виборцям, які були активні, і допомагали та продовжують допомагати виправляти неточності, які ще, на жаль, мають місце у Державному реєстрі виборців України.

На виконання вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», керуючись Положенням про державного адміністратора і порядок його взаємодії з регіональними, місцевими дозвільними органами та суб‘єктами господарювання, затвердженим наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 12.01. 2012 р. року № 28, при виконавчому комітеті Острозької міської ради функціонує дозвільний центр з видачі документів дозвільного характеру суб’єктам підприємницької діяльності. Основним принципом діяльності його є захист прав та законних інтересів суб’єктів господарської діяльності міста, розвиток здорової конкуренції, прозорість видачі документів дозвільного характеру, додержання рівності прав суб’єктів господарювання та усунення проявів корупції у діяльності посадовців у процесі проходження дозвільної процедури.

Дозвільний центр працює у напрямі надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності за принципом "єдиного вікна” та забезпечує взаємодію регіональних, місцевих дозвільних органів щодо видачі документів безпосередньо через дозвільний центр.

За звітний період дозвільним центром надано 120 консультацій, розглянуто та зареєстровано 221 звернення (заяви та повідомлення) щодо отримання документів дозвільного характеру. Видано 75 документів дозвільного характеру, з них 4-м суб’єктам господарської діяльності відмовлено у видачі. За декларативним принципом суб’єктам господарської діяльності в дозвільному центрі зареєстровано 134 декларації, що на 82 декларації більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року. Відсутні відмови щодо видачі документів дозвільного характеру та реєстрації декларацій.

Поряд з відміченими показниками, всі представники місцевих дозвільних органів, які беруть участь у роботі дозвільного центру, добре розуміють, що є ще над чим працювати, щоб дійти до високого рівня надання суб’єктам господарювання послуг у дозвільній сфері.

Для більш досконалої роботи дозвільного центру в рамках вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” в перспективі планується здійснити забезпечення дозвільного центру виконкому Острозької міської ради окремим приміщенням та відповідною матеріально-технічною базою.

Протягом звітного періоду виконавчий комітет Острозької міської ради проводив відкриту та прозору діяльність щодо роботи із зверненнями громадян міста.

Щоквартально на засіданнях міськвиконкому аналізувалася діяльність всіх структурних підрозділів виконкому Острозької міської ради щодо забезпечення права кожного громадянина на звернення.

Міським головою, відповідно до затверджених графіків, проводився прийом громадян як у робочий, так в позаробочий час та у вихідні дні. За звітний період мною проведено 31 прийом громадян з особистих питань, з них 5 у вихідні дні (суботу). Затверджений і виконувався графік виїзних прийомів громадян міським головою у трудові колективи міста. За звітний період проведено 8 таких прийомів. Про кожен із них було проінформовано мешканців міста через міську газету та розміщені оголошення в колективах.

Важливого значення набула така форма роботи із населенням міста, як виїзні зустрічі, прийоми за місцем проживання.

Міський голова спільно із заступниками, начальниками відділів, керівниками комунальних служб міста, депутатами проводив зустрічі за місцем проживання громадян. Жителями порушувались питання ремонту та будівництва доріг, санітарного стану вулиць, освітлення, асфальтування дворів у багатоповерхових будинках, проведення водопроводів, влаштування дитячих майданчиків та багато інших.

 Такі зустрічі керівників міської влади з острожанами дають змогу визначити шлях вирішення важливих наболілих проблем, покращити довіру жителів до міської влади.

З січня по листопад 2012 року до Острозького міськвиконкому надійшло: 910 звернень, в порівнянні з минулим періодом 2011 року це на 24 звернення більше. Розглянуто і вирішено позитивно 770 звернень, що становить 84 % усієї їх кількості.

Звернення від пільгової категорії населення перебувають на особистому конт­ролі міського голови. Всі вони вирішувались згідно чинного законодавства. Із загальної кількості звернень, що надійшли впродовж звітного періоду, від пільгової категорії звернулося 73 особи. Колективних звернень надійшло 29, 11 з них вирішено позитивно, 18 перебувають на особистому контролі у міського голови, так як потребують додаткових коштів з міського бюджету міста. В цих зверненнях порушувались житлово-комунальні питання, освітлення окремих вулиць, ремонт та реконструкція доріг та інші проблеми.

Слід відмітити, що за звітний період 2012 року від мешканців міста до органів влади вищого рівня надійшло 23 звернення. Всі звернення повернулися на вирішення до міської влади м. Острога. Тому я знову звертаюсь до вас, шановні острожани, вирішуйте свої проблеми, запити на місцях із міським головою, депутатами, працівниками міськвиконкому.

У виконкомі Острозької міської ради з листопада 2002 року працює «Громадська приймальня», до якої звернулося за звітний період 2166 громадян.

Протягом звітного періоду у міськвиконкомі працювали: постійно діюча цілодобова «гаряча» телефонна лінія, електронна адреса «довіри» та «прямий» телефонний зв’язок з населенням міста.

Через урядову «гарячу» телефонну лінію надійшло 24 звернення, на які надано конкретні роз’яснення заявникам.

Виконком Острозької міської ради продовжує працювати в Міжнародному Проекті Фонду ПАУСІ на тему «Впровадження відкритого самоврядування в малих містах України», що дає можливість дотримуватись принципів прозорості та співпраці з територіальною громадою у вирішенні їх нагальних проблем. Складений перелік послуг, що надаються населенню міста всіма управліннями, відділами та комунальними службами міста. Загальна їх чисельність складає 104 види. З метою інформованості населення Острога, у приміщенні міської ради, на першому поверсі, розміщені стенди з картками послуг (для індивідуального користування громадян) та вся інформація.

Велика увага посадовими особами міськвиконкому та його структурних підрозділів приділяється запитам громадян, відповідно до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації». На офіційному сайті Острозької міської ради постійно розміщуються матеріали про роботу міської влади, інформується про проведення різноманітних заходів, висвітлюються рішення виконкому, міської ради, розпорядження міського голови з питань життєдіяльності міста та багато іншої інформації. На запити громадян надається, у визначені терміни, конкретна інформація.

За звітний період від юридичних та фізичних осіб до міської влади надійшло 14 запитів про інформацію. На усі запити було надано відповідну інформацію.

Приємним фактом є те, що робота зі зверненнями громадян в Острозькому міськвиконкомі визнана кращою в області.

Працівниками міськвиконкому виготовлено інформаційний буклет «Роботі зі зверненнями громадян – особлива увага», в якому детально описано методи роботи зі зверненнями громадян з досвіду щодо роботи в цій галузі.

Цей інформаційний буклет було розповсюджено у всі адміністрації та міські ради Рівненської області.


Бюджет міста за звітний період

Головними проблемами у бюджетному забезпеченні реалізації повноважень органів місцевого самоврядування для Острозької міської ради, як і для всіх міст і селищ України, є:

– фінансова незабезпеченість делегованих державою повноважень місцевому самоврядуванню;

– низька фінансова спроможність щодо реалізації власних повноважень;

– блокування та затримка у проведенні Державною казначейською службою України бюджетних платежів, що здійснюються органами місцевого самоврядування.

Нечітке розмежування повноважень, відсутність державних соціальних стандартів призводить до проблем недофінансування делегованих повноважень у частині освіти, культури, охорони здоров’я.

Однак, завдяки чіткій бюджетній політиці, спрямованій, у першу чергу, на вирішення нагальних проблем міста, нам вдалося уникнути серйозних проблем. Була збережена мережа бюджетних установ, збережені ставки вчителів, працівників культури та соціальної сфери, не допускалось заборгованості з виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ, вчасно здійснювались проплати за енергоносії, спожиті бюджетними установами. У повному обсязі здійснювались інші виплати соціального характеру. Відповідальними особами та керівниками структурних підрозділів постійно контролюється баланс надходжень та витрат, стан виконання бюджету та фінансово-бюджетної дисципліни, ставка робиться на жорстку економію і концентрацію витрат на пріоритетних напрямках.

Упродовж звітного періоду основні зусилля були спрямовані на збільшення обсягу бюджету міста в порівнянні з минулими роками. Зупинимось на основних цифрах, які наочно відображають стан справ.

За 10 місяців 2012 року до загального фонду бюджету міста надійшло 24291,7 тис. грн., що на 3958,6 тис. грн. або на 19,5 відсотка більше, ніж за відповідний період минулого року.

Джерелами наповнення загального фонду бюджету є:

– власні доходи – 9741,4 тис. грн. або 40,1 відсотка до всіх надходжень загального фонду;

– дотації – 5019,7 тис. грн. або 20,7 відсотка;

– субвенції – 9530,6 тис. грн. або 39,2 відсотка.

В структурі власних доходів найбільшу частку займає податок на доходи фізичних осіб – 9062,7 тис. грн. або 93,0 відсотка від суми надходжень. Приріст надходжень по цьому виду податку, порівняно з відповідним періодом 2011 року, склав 11,1 відсотка або 901,9 тис. грн.

До спеціального фонду бюджету міста надійшло 3530,8 тис. грн., що на 815,7 тис. грн. більше, ніж за 10 місяців 2011 року. Найбільший приріст у порівнянні з відповідним періодом минулого року відбувся по: єдиному податку – 115,4 відсотка або на 648,8 тис. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

Протягом 10 місяців поточного року із загального фонду міського бюджету проведено видатків в сумі 25216,4 тис. грн., з них на установи, організації та заходи, що фінансуються з міського бюджету, спрямовано 15685,8 тис. грн.

У загальних видатках бюджетних установ основними статтями є заробітна плата та нарахування на неї, які становлять 13514,3 тис.грн. або 86,2 відсотка, оплата енергоносіїв ­­­– 7,1 відсотка та інші витрати – 6,7 відсотка.

У обсязі видатків на установи, організації та заходи, що фінансуються з міського бюджету, питома вага видатків на фінансування установ освіти за 10 місяців 2012 року становить 65,7 відсотка, соціального захисту та соціального забезпечення – 6,3 відсотка, закладів культури і мистецтва ­­– 8,9 відсотка, ЖКГ – 2,0 відсотка, органів управління – 15,4 відсотка, інші – 1,7 відсотка.

З метою своєчасної виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ міста, розрахунків за спожиті енергоносії, продукти харчування до міського бюджету залучено позик з Єдиного казначейського рахунку на суму 13681,8 тис. грн.

Неприємним і дуже складним питанням, яке виникло, є ситуація, що склалась з готелем «Вілія». Його було відсуджено у попереднього власника, компанії «Славекс-Авто», якій міський бюджет повинен сплатити 550 тис. гривень за вартість готелю, проданого у 2005 році. Після тривалого судового процесу, рішенням Апеляційного суду міську раду зобов’язано сплатити ці кошти. Оскільки в міському бюджеті такої суми немає, добровільно провести сплату немає можливості, а стягнення є примусовим. Тому відкрито виконавче провадження. Крім цього, в Господарському суді додатково розглядається позов про стягнення з міської ради коштів в сумі понад 570 тисяч гривень за втрати позивача, понесені за невід’ємні поліпшення в готелі.

Очевидно гроші повертати доведеться і цей борг перекреслить попередні плани розвитку міста, а це – облаштування дитячих майданчиків, відновлення тротуарів, ремонт доріг, будинків, освітлення вулиць міста та інші нагальні проблеми.


ЕКОНОМІКА МІСТА

Промисловість

Упродовж 2012 року робота органів виконавчої влади та місцевого самоврядування була спрямована на виконання завдань Програми економічного та соціального розвитку міста.

Про це свідчить той факт, що протягом січня-вересня 2012 року зменшено спад обсягів реалізації промислової продукції порівняно з відповідним періодом минулого року на 11,8 відсотка, тобто, якщо в січні – вересні 2011 року спад обсягів реалізації промислової продукції по відношенню до січня-вересня 2010 року складав 14,3 відсотка, то в січні-вересні 2012 року порівняно до січня-вересня 2011 року спад обсягів реалізації продукції становить лише 2,5 відсотка. Це вдалося, в першу чергу, завдяки уповільненню спаду обсягів реалізації продукції на ТОВ "Острозький завод мінеральної води”. Якщо в 2011 році спад реалізованої продукції порівняно з попереднім роком тут становив 18,7 відсотка, то в цьому році цей показник зменшено на 16,2 відсотка і становить лише 2,5 відсотка.

Острожани, мабуть, знають, що Острог не є промисловим містом. І сьогодні в місті діє лише два промислових підприємства: ТОВ «Острозький завод мінеральної води» та ТОВ «Острозька друкарня». Причому більше 95 % – це продукція ТОВ «Острозький завод мінеральної води», а питома вага продукції ТОВ "Острозька друкарня” в загальноміському обсязі реалізації становить всього 2,9 відсотка.

ВАТ «Острозька меблева фабрика» сьогодні не працює. Частина виробничих площ закрита на реконструкцію, а решта здаються в оренду.

ВАТ «Острозький шиноремонтний завод» з вересня 2009 року визнаний банкрутом.

За наслідками роботи міської робочої групи, станом на 1 листопада 2012 року було проведено 74 відповідні перевірки роботодавців, які використовують працю найманих осіб без законодавчого оформлення трудових відносин. На сьогодні легалізовано 15 робочих місць.

 Прикладом позитивних зрушень в структурі промисловості міста стало створення в 2011 році приватного підприємства «Респект-Острог» на базі орендованих виробничих площ КП фабрики «Вілія». За рахунок інвестування винятково власних коштів в основні фонди на підприємстві, окрім виготовлення міжкімнатних дверей, планується розпочати виробництво керамічних виробів. Підприємство забезпечило робочими місцями 11 жителів міста.

На орендованих площах ВАТ «Острозька меблева фабрика» в 2012 році розпочав роботу цех з пошиття верхнього одягу – філія ВАТ «Троттола», де працює 35 робітників. Окрім того, розпочало діяльність ТОВ «Зібарт» з виробництва котлів на твердому паливі, де працює 8 працівників.

Галузь виробництва будівельних матеріалів у нашому місті представляє приватне підприємство «Дах», яке виготовляє піщано-цементну черепицю в асортименті кольорів та приватний підприємець – фізична особа Журик В.М., який займається виготовленням будівельних блоків, тротуарної плитки, цементних парканів та огорож.

З початку року в місті виконано будівельних робіт на загальну суму 943,0 тис. грн., або темп росту до відповідного періоду минулого року склав 58,1 відсотка. Спад обсягів виконання будівельних робіт за цей період становить 41,9 відсотка. Це пояснюється зміною юридичної адреси одного з провідних будівельних підприємств, яке перереєструвалось та перейшло в районне підпорядкування – ТзОВ «Будівельні послуги» (власник Загорський В.І.).

Протягом звітного періоду введено в експлуатацію 26 об’єктів житлового будівництва площею 576,4 кв. м.


Мале підприємництво

Важливу роль у розвитку економіки міста відіграють суб’єкти малого підприємництва.

Ми зробили ставку на малий та середній бізнес, що дозволило нам збільшити зайнятість та суттєво поповнити міський бюджет.

Мале підприємництво відіграє істотну роль у поліпшенні соціально-економічного стану міста, а саме:

– створює нові робочі місця;

– сплачує податки, значна частина яких залишається в міському бюджеті;

– створює конкурентне середовище, що забезпечує розширення можливостей вибору для споживачів і підвищення якості продукції, товарів і послуг.

За рахунок використання потенціалу малого підприємництва вирішено проблему пасажирських перевезень та торговельного обслуговування.

Саме на малих підприємствах міста розпочато впровадження передових технологій будівельних і оздоблювальних робіт. Це якісно змінило зовнішній вигляд нашого міста.

Завдяки роботі, яка була проведена міською радою з розвитку підприємництва, вдалося забезпечити зростання виробничих, кількісних і фінансових показників діяльності малого бізнесу.

Зокрема, кількість діючих малих підприємств зросла з 92 у 2011 році до 98 у 2012 році або на 6,5 відсотка.

Кількість фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності зменшилась за цей період на 3,6 відсотка та становить 800 осіб. Їх кількість продовжувала зменшуватися за рахунок скасування державної реєстрації тих підприємців, які протягом тривалого періоду не займалися підприємницькою діяльністю і не подавали звіти про доходи.

Загалом у малому бізнесі сьогодні задіяно близько 2 тисяч острожан.

Про зростання ролі малого бізнесу в соціально-економічному житті міста свідчить той факт, що надходження до міського бюджету від діяльності суб’єктів малого підприємництва з року в рік збільшуються. Так, за 9 місяців поточного року міський бюджет отримав від діяльності суб’єктів малого та середнього бізнесу 946,2 тис. грн., що в два рази більше рівня минулого року за рахунок надходження єдиного податку фізичних осіб – суб’єктів підприємницької діяльності.


Торгівля та сфера послуг

Значну роль у формуванні економічного потенціалу міста, забезпечення ефективного функціонування системи обігу споживчих товарів відведено сфері внутрішньої торгівлі та ресторанного господарства.

Характерною ознакою розвитку ринкових відносин в сфері торгівлі та ресторанного господарства є постійна тенденція до збільшення кількості підприємств всіх форм власності. Споживчий ринок сьогодні характеризується високим рівнем насиченості продовольчими і непродовольчими товарами, стабільним постачанням, відсутністю дефіциту.

Розвиток торгівлі характеризується сталою позитивною динамікою збільшення кількості об’єктів роздрібної торгівлі та ресторанного господарства. Населення міста обслуговує 177 закладів торгівлі та 34 заклади ресторанного господарства. Будуються нові сучасні об’єкти підприємництва, які стають окрасою нашого міста. Протягом 2012 року введено в дію 18 нових магазинів та орендованих відділів. Це дало можливість забезпечити острожан 35 додатковими робочими місцями.

За останні роки відбулися позитивні зміни в розвитку матеріально-технічної бази торгівлі. У місті відкрито ряд торгівельних об’єктів, які за рівнем культури обслуговування покупців відповідають вимогам європейських стандартів.

Підтвердженням стабільності та розвитку торгівельної галузі є зростання у 2012 році обсягів роздрібного товарообігу з темпом росту до відповідного періоду минулого року у 127,9 відсотка.

Значним джерелом у забезпеченні населення міста продовольчими, непродовольчими товарами та сільськогосподарською продукцією є міські ринки, яких в місті налічується 3, і де облаштовано 636 торгових місць. З метою забезпечення населення міста продовольчою продукцією за цінами товаровиробників на території ринків виділені місця для виробників сільгосппродукції, фермерських підприємств. Аналіз показує, що 50% м’яса та м’ясної продукції реалізується безпосередньо виробниками, а при реалізації молока та молокопродуктів ця частка становить 70%.

Ринки є соціально значущими об’єктами міста, адже приватні підприємці не тільки сплачують податки та збори до місцевого бюджету, вони вирішують ще і особливо актуальну на сьогодні проблему – скорочення безробіття через самозайнятість та створення додаткових робочих місць.

Найбільш облаштований із них це, звичайно, новий міні-ринок біля торгового центру «Шанс».

Було і залишається проблемним питання роботи ринку ТОВ "Явір-95”. Це підприємство є приватною структурою. Маючи достатній рівень рентабельності, адміністрація ринку не інвестує кошти в покращення матеріально-технічних умов для роботи підприємців, а також у підвищення зручності покупців, досі не проведені роботи щодо благоустрою території та облаштування торгових місць і зон, не облаштовані криті майданчики для торгівлі, не має парковочного майданчика та санітарної зони. Проблемним залишається і невчасне прибирання торгової території, прилеглої до ринку, але і за це відповідальність несе адміністрація ринку.

Болючим є питання стихійної торгівлі. З одного боку прагнемо ліквідувати стихійні ринки, щоб не засмічувати місто, не втратити відповідність необхідним санітарним вимогам у цій сфері, а з іншого – розуміємо, що маємо своїм обов’язком надати альтернативні робочі місця підприємцям.

З метою забезпечення попиту населення на високоякісні побутові послуги, в місті створені належні умови для стабільного розвитку сфери послуг. На сьогодні в місті діє 35 закладів з надання різного виду послуг. В місті функціонують такі соціально-важливі об’єкти, як майстерні з пошиття одягу, ремонту взуття, ремонту побутової техніки, декілька перукарень, СТО та інші. Поки не вирішено питання із хімчисткою.

Якщо держава вміє захищати інтереси своїх споживачів, то це є запорукою поваги до такої держави. Виконком міської ради здійснює державний захист інтересів споживачів у нашому місті.

Протягом року проведено 65 перевірок суб’єктів підприємництва щодо забезпечення ними гарантій закону "Про захист прав споживачів”, сума штрафних санкцій за виявлені порушення склала 2550 грн.

Для забезпечення узгоджених дій місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та суб’єктів малого підприємництва щодо реалізації в місті державної політики у сфері підприємництва, при міськвиконкомі функціонує міська координаційна рада з питань розвитку підприємництва. Протягом року проведено 5 засідань координаційної ради, в тому числі, у вересні проведено засідання координаційної ради, з нагоди Дня підприємця, на якій, згідно розпорядження міського голови, було нагороджено грамотами міської ради кращих підприємців міста.


Транспорт

На особливому контролі виконкому знаходиться «Програма розвитку дорожнього руху та його безпеки на автодорогах міста Острога на 2008-2012 роки».

Основними перевізниками на міських маршрутах сьогодні є Острозьке комунальне підприємство «Водоканал», приватне підприємство «Острог-Авто», на базі яких створені всі умови для якісного і безпечного перевезення мешканців міста.

З метою впорядкування руху маршрутних автобусів у цьому році було закуплено і встановлено на міських зупинках 4 дорожні знаки «Автобусна зупинка» та проведений поточний ремонт, а за рахунок коштів приватного підприємця, депутата міської ради Гловацького Бориса Борисовича, облаштовано автобусну зупинку на вулиці Мануїльського.

Питання якісного та вчасного перевезення міських жителів неодноразово обговорювалось на спільних нарадах при міському голові за участю перевізників, власників маршрутних таксомоторів та працівників контролюючих служб.

Загалом транспортні послуги в місті надають 4 суб’єкти господарювання – юридичні особи та 73 підприємці-перевізники.

Завершуючи питання економічного блоку, хочу звернутися до керівників промислових підприємств міста, власників середнього і малого приватного бізнесу з подякою за ті показники економічного росту, які місто має за звітний період і ще раз наголосити на тому, що тільки зростання обсягів виробництва, обсягів реалізації продукції і відповідно попереджувальне зростання заробітної плати дасть можливість острожанам ставати заможнішими і сприятиме зміцненню та розширенню малого бізнесу, сфери послуг, торгівельних мереж, появі нових робочих місць. Зі свого боку обіцяю вам всебічну підтримку в цьому напрямі.


Житлово-комунальне господарство міста

Важливими проблемними питаннями у сфері житлово-комунального господарства в нашому місті, як і в багатьох містах України, є:

– незадовільна ситуація з компенсацією комунальним підприємствам різниці в тарифах на теплову енергію та послуги з водопостачання та водовідведення;

– не в повному обсязі і невчасна компенсація комунальним підприємствам з Державного бюджету за пільгове перевезення окремих категорій громадян;

– фінансова неспроможність місцевого бюджету самостійно проводити капітальні ремонти житлового фонду;

– неможливість врахування в тарифах на комунальні послуги витрат на впровадження енергозберігаючих технологій;

– ускладнення з 2011 року процедури оформлення проектно-кошторисної документації для проведення капітального ремонту житлового фонду, інженерних мереж, а саме необхідність проводити експертизу. Як наслідок здорожчання такої документації і значні витрати часу для її виготовлення.

Однак при наявності таких проблем комунальні підприємства міста ОКП «Водоканал» та ОКП «Теплоенергія» надають населенню необхідні житлово-комунальні послуги.

Мені не байдуже, як виглядає наше місто, яка думка про нього у жителів та гостей. Тому на моєму особливому контролі, на контролі міської ради було і є виконання програм, що стосуються удосконалення роботи житлово-комунального комплексу Острога. Ви знаєте, що дзеркалом нашої життєдіяльності є санітарний стан міста, утримання, ремонт та будівництво житла і доріг, відновлення історичних пам’яток, озеленення вулиць. Від роботи цієї галузі залежить наша життєдіяльність, наш побут та комфорт.

Питання безперебійної роботи комунальних підприємств, забезпечення їх сталого функціонування постійно аналізується та розглядається на виробничих нарадах за присутності керівників комунальних підприємств, на нарадах при міському голові, засіданнях міськвиконкому та сесіях міської ради.

Острозьке комунальне підприємство «Водоканал» надає послуги населенню з утримання житлового фонду, водопостачання, водовідведення, вивезення твердих побутових відходів, проводить роботи з благоустрою та утримання доріг, що є комунальною власністю міста, ремонту та обслуговування вуличного освітлення.

Житловий фонд міста нараховує 82 житлових будинки загальною площею 88,8 тис. м кв. Всі вони підготовлені до осінньо-зимового періоду 2012-2013 року з наявністю паспортів готовності. Проведено ремонт покрівлі та водовідведення з покрівлі у житлових будинках № 31 та № 33 по вулиці Мануїльського, № 1 та № 2 по проспекту Незалежності.

Проведено поточний ремонт житлових будинків на вулицях: Татарська, 5, Незалежності, 50, Незалежності, 22, Городище, 34. Здійснено ремонт оголовку димоходу житлового будинку на вул. Мануїльського, 33, просп. Незалежності, 1. Проведено ремонт енергозабезпечення будинків (електрощитових) в будинках на вул: Древлянській, 16, 18, Городище, 1,3, 5, 7, Городище, 34, Мануїльського, 33, Татарська, 5, просп. Незалежності, 2, Незалежності, 1. Роботи з поточного ремонту житлового фонду виконано на загальну суму 51,2 тис. грн.

Проведено заміну стальних труб водопостачання на металопластикові у житловому будинку на вул. Древлянській, 18 та Гагаріна, 7.

Проведена перевірка, прочистка димових та вентиляційних каналів в усіх житлових будинках. Проведено перевірку герметизації входу і виходу інженерних комунікацій в житлові будинки (82 будинки).

Пріоритетним напрямом комунальної сфери є забезпечення стабільного водопостачання та водовідведення.

Водопостачання м. Острога здійснюється виключно із підземних джерел. Системою водогонів вода із свердловин подається в резервуари об’ємом 250 м3 та 1000 м3. В резервуарах відбувається знезараження води блочною електролізною установкою „Пламя” гіпохлоритом натрію, який виробляється із кухонної солі.

Загальна протяжність водогонів та водопровідних мереж становить 80,0 км. З них аварійних та ветхих – 26,0 км (введені в експлуатацію в 1978 році).

 Загальна потужність комунального водопроводу – 2,8 тис. м3 за добу, артезіанських свердловин – 5, з яких працює 4. Питною водою забезпечено близько 10 тис. (87%) жителів міста.

Проектна потужність комунальних каналізаційних очисних споруд складає 1400 м3 за добу. Протяжність каналізаційних мереж складає 6,8 км. З них ветхих та аварійних – 0,9 км.

У водопровідно-каналізаційному господарстві міста із передбачених заходами до капремонту 1,5 км водопровідних мереж відремонтовано 1,5 км, що становить 100 % із запланованих до капремонту 0,6 км каналізаційних мереж відремонтовано 0,6 км, що становить 100 %.

Встановлено приладів обліку холодної води – 150 шт. За звітний період ліквідовано 38 поривів водопровідної мережі, зокрема, гідродинамічною машиною прочищено 2 ділянки каналізаційної мережі загальною протяжністю 80 м по вул. Городище та Будьонного. Замінено 80 м водопроводу по вул. Незалежності, проведено кільцювання 50 м водопроводу по вул. Татарській. Прокладено 300 м водопроводу по вул. Набережній. Прокладено водопровід: 250 м – по вул. Коцюбинського, 260 м – по вул. Новицького, 70 м – по вул. Саксаганського (кошти населення – 18,2 тис. грн.). Замінено 12 м каналізаційної мережі по проспекту Незалежності, 14,25 м каналізаційної мережі по вул. Татарській. Проведено прочистку артсвердловини № 4 та придбано новий насос ЕЦВ 8-25-150 і захисний блок. Придбано та встановлено блочну електролізну установку знезараження води «Пламя-2» (кошти міського бюджету – 37 176 грн.).

Постійно проводяться роботи з ремонту запірної арматури та підняттю люків колодязів.

Система вуличного освітлення працює в режимі диференційного обліку спожитої енергії. На сьогоднішній день освітлено близько 97 % вулиць міста. Триває робота з освітлення інших вулиць та монтажу світильників згідно розробленого та затвердженого графіка.

Протягом поточного року Острозьким комунальним підприємством «Водоканал» виконано роботи з реконструкції вуличного освітлення та встановлено 124 нових світлоточок по вулицях: Древлянська, Карпати, ІІ-а Лінія, Андрухова, Куліша, Старостинська, Мічуріна, С. Лазо, Будьоного, Вереснева, Огієнка, Польова, Шевченка, П’ятигорця, Римші, Красностав, Сагайдачного. До кінця 2012 року заплановано встановлення 32 світлоточок.

Вивезення твердих побутових відходів здійснюється на полігон, що розміщений в с. Слобідка спеціалізованою технікою, з 5 одиниць (МТЗ-80, ХТЗ-121, Т-25, Т-16, ГАЗ-53 – самоскид). До роботи в осінньо-зимовий період підготовлено 5. Здійснено заготівлю посипочного матеріалу, необхідного для утримання доріг комунальної власності міста в зимовий період.

Протяжність доріг комунальної власності м. Острога складає 64,7 км, із них з твердим покриттям – 27 км.

Для організації безпеки дорожнього руху на міських вулицях та дорогах міста за кошти міської ради проведено поточний ремонт доріг на вулицях: Бельмаж на загальну суму 76,678 тис. грн., Татарська на загальну суму 94,460 тис. грн. За рахунок коштів спеціального фонду міського бюджету проведено поточний ремонт доріг по вулицях Монастирська, Ціолковського, Івана Франка, Островського на загальну суму 146,6 тис. грн. За кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, виконано капітальний ремонт доріг на вулицях: Л. Толстого, Весняна, провулку Мічуріна на загальну суму 890,717 тис. грн. За рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності здійснено капітальний ремонт доріг на вулицях: Незалежності, Вереснева на загальну суму 576,0 тис.грн. та поточний ремонт доріг на вулицях: Древлянська, Луцька, В. Чорновола на загальну суму 248,720 тис. грн.

Планується також провести за рахунок спеціального фонду обласного бюджету поточний ремонт доріг на вулицях: Кривоноса, Вишенського на загальну суму 330,764 тис.грн. Додатково розробляється схема організації дорожнього руху по вулицях: Островського, Яворницького.

Острозьке комунальне підприємство «Теплоенергія” виробляє та постачає теплову енергію, проводить підігрів води споживачам міста двома стаціонарними котельнями, двома міні-котельнями та однією даховою котельнею загальною потужністю 17,1 Гкал/год. Загальна протяжність теплових мереж складає 3355 м.

В міжопалювальний період проведено підготовку теплового господарства, а саме поточний ремонт джерел теплопостачання, насосного обладнання, газового та електрообладнання. Виконано реконструкцію вузла обліку газу на котельні по вул. Лесі Українки, замінено дві аварійні ділянки трубопроводів. Придбано нове обладнання хімводоочистки на котельню по вул. Лесі Українки. Власними силами підприємства проведено частковий ремонт даху котельні по вул. Вишенського, 41. Основну виробничу діяльність підприємства забезпечує підібраний штат працівників, які пройшли відповідну підготовку та навчання. Середня чисельність працюючих складає 15 осіб.

Однак, є фактори, які не сприяють підтриманню у належному стані майна територіальної громади. Приміщення котельні, що розташоване на площі Декабристів, 1 у 2010 році передано в оренду ПП Олішевському О. В. Орендар не забезпечив належних умов щодо експлуатації будівлі, внаслідок чого приміщення котельні піддається руйнації під впливом погодних умов, і потребує термінового проведення ремонту. Невжиття відповідних заходів з усунення зазначених проблем може унеможливити подальшу експлуатацію будівлі.

Утримання багатоповерхових будинків було і залишається турботою житлово-комунальної галузі. Нерідко її робота викликає чимало нарікань від жителів цих будинків: не відремонтовані під’їзди, поламані двері, розбиті шибки, вічні проблеми з водопроводом та каналізаційною системою тощо. Комунальному підприємству «Водоканал» катастрофічно не вистачає коштів для виконання своїх прямих функцій, оскільки заборгованість за комунальні послуги складає 138,5 тис. грн. З метою покращення ситуації у 2010 році було прийнято рішення розпочати роботу з реформування житлово-комунального господарства міста, а саме – впровадження інституту ефективного власника житла – об’єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ).

У місті зареєстровано чотири об’єднання співвласників багатоквартирних будинків: вул. Городище, 13 ОСББ «Городище», просп. Незалежності, 97а ОСББ «Незалежність», вул. Древлянська, 23 ОСББ «Древлянська», вул. Городище, 11 ОСББ «Надія».

Проводиться роз’яснювальна робота серед мешканців міста щодо доцільності створення об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, відповідні статті публікуються у міській газеті «Замкова гора».

Хочу зауважити, що до 2012 року не було виготовлено державних актів на землю, свідоцтв про право власності на об’єкти соціально-культурного побуту: бібліотек, музичної школи, а також будівель відділу освіти (школи, дитячі садочки). На виготовлення даної документації було витрачено чималу частину бюджетних коштів. На сьогодні залишається невирішеним іще питання щодо виготовлення такої документації на об’єкти комунального підприємства «Водоканал» та земельні ділянки, на яких вони розміщені.

Проблемним на сьогодні питанням є відсутність генерального плану міста. Завершення робіт з розроблення генерального плану дасть можливість вирішувати питання планування, забудови та іншого використання території м. Острога та найбільш інвестиційно-привабливих районів з метою створення повноцінного життєвого середовища, забезпечення додержання державних соціальних стандартів та надання державних соціальних гарантій шляхом розвитку виробничої, соціальної, інженерно-транспортної інфраструктури міста, поглиблення процесів ринкової трансформації її економічного потенціалу, визначення територій, які мають бути зарезервовані для задоволення майбутніх загальнодержавних та регіональних потреб із встановленням режиму їх використання, забезпечення раціонального використання ресурсів.

Так, у 2012 році виконані роботи зі створення топографічних планів у графічній та цифрових формах з точністю масштабу 1:2000 для розробки генерального плану м. Острога (1-ша черга 590 га). Вартість робіт становить 99,428 тис. грн. В цей час профінансовано 50,00 тис. грн. та залишається кредиторська заборгованість в сумі 49,428 тис. грн.

У зв’язку із браком коштів роботи з розроблення безпосередньо генерального плану міста не проводилися.

Для вирішення питання забудови замовникам видано 6 містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок для виготовлення проектної документації. Також видано 44 будівельні паспорти для будівництва індивідуальних житлових будинків садибного типу.

Для вирішення питання комплексної забудови відбулося три засідання архітектурно-містобудівної ради, на яких розглянуто 12 об’єктів будівництва та прийняті відповідні рішення.

Забезпечення виконання завдань, по­в’я­заних з благоустроєм міста та охороною навколишнього природного середовища здійснює міська інспекція з благоустрою, робота якої спрямована на забезпечення чистоти і порядку в місті, очищенню територій та об’єктів від побутових відходів, здійснення контролю за санітарним станом міських територій, збереженням зелених насаджень, забезпечення виконання програм, пов’язаних з охороною навколишнього природного середовища.

У звітному періоді на постійному контролі інспекції перебувало питання дотримання підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, приватними підприємцями, мешканцями міста Закону України „Про благоустрій” та „Правил благоустрою території м. Острога”, які є місцевим регуляторним актом, що установлює порядок благоустрою та утримання територій міста, регулює права та обов’язки учасників правовідносин, визначає комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти та порядку у місті. Виконання Правил на території м. Острога є обов’язковим для виконавчих органів місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, їх керівників, працівників та всіх острожан.

За результатами перевірок щодо додержання санітарно-екологічного законодавства, було складено 22 протоколи про адміністративні правопорушення за ст.152 КУпАП, що на 100 % більше ніж у минулому році. Також було видано 22 приписи щодо ліквідації у встановлений термін порушень «Правил благоустрою території м. Острога».

З початку поточного року з міського фонду охорони навколишнього природного середовища було виділено 22,61148 тис. гривень на придбання контейнерів для ТПВ.

Від імені Острозької міської ради, її виконавчого комітету та від себе особисто щиро дякую громаді за чистоту міста, підтримання порядку кожним господарем, підприємцем, керівником. А також звертаюся до свідомості мешканців міста та маю надію, що спільними зусиллями наше рідне місто стане ще більш красивим та охайним, з розвинутою інфраструктурою, привабливим навколишнім середовищем, безпечним та сучасним. І в цьому напрямі ми і надалі будемо працювати.

Однією із проблем, яка потребувала нагального вирішення, як у минулому році, так і сьогодні, є реконструкція міських очисних споруд.

Очисні споруди м. Острога введені в експлуатацію у 1980 році. Їх потужність складає 1400 м3/добу стічних вод. Тепер на очисні споруди надходить 700 м3/добу.

Згідно висновку відділу аналітичного контролю Державної екологічної інспекції в Рівненській області, очисні споруди м. Острога працювали неефективно.

Проведення реконструкції очисних споруд м. Острога вирішить проблему покращення стану р. Горинь, яка є однією із приток річки Прип’ять та відноситься до басейну річки Дніпро.

У 2009 році розроблений та затверджений в установленому порядку проект „Очисні споруди продуктивністю 700 м3/добу м. Острог – реконструкція”, вартістю в 7 млн. 437 тис. 853 грн. Тепер вживаються заходи щодо фінансування проекту, направляються запити до облдержадміністрації, державного управління охорони навколишнього природного середо­вища в Рівненській області, головного управління житлово-комунального господарства тощо. Велика увага міської інспекції з благоустрою приділялася роботі із зверненнями громадян та юридичних осіб. За звітний період було розглянуто 49 письмових звернень громадян та 18 відношень від установ міста щодо порушень санітарного та природоохоронного законодавств, а також надання дозволів на зрізання дерев.

В результаті розгляду звернень складено 22 акти обстеження зелених насаджень (97 дерев), згідно яких було видано 15 ордерів на видалення 59 одиниць дерев, з них: 46 одиниць – установам та організаціям; 9 одиниць – мешканцям міста; 4 одиниці – комунальним підприємствам міста (ОКП „Водоканал”, ОКП „Теплоенергія”).

З метою покращення екологічної ситуації міста, в рамках Всеукраїнської акції „Зелений паросток майбутнього” проведено місячник з озеленення та санітарної очистки міста із залученням навчальних закладів, підприємств, установ та громадських організацій, в якому взяли участь близько двох тисяч осіб. Під час даних заходів висаджено 635 саджанців різних порід (395 дерев, 240 кущів).

До Великодніх та травневих свят працівниками виконкому Острозької міської ради, міських відділів та управлінь, комунальних служб міста були проведені суботники та толоки щодо впорядкування територій парків, скверів та 4-ох кладовищ, які розташовані на території міста Острога.

На території міста розташовані два об’єкти природно-заповідного фонду України (комплексна пам’ятка природи місцевого значення „Дендропарк Острозького держлісгоспу”, парк – пам’ятка садово-паркового мистецтва місцевого значення „Острозький”), які охороняються як національне надбання і є складовою частиною світової системи природних територій і об’єктів, що перебувають під особливою охороною.

Державною екологічною інспекцією в Рівненській області та державною інспекцією з контролю за використанням і охороною земель в Рівненській області проводяться щорічні перевірки щодо дотримання вимог природоохоронного та земельного законодавств, утримання заповідних об’єктів у відповідному стані. Порушень не виявлено.

З метою поліпшення екологічного стану довкілля та зниження екологічних ризиків шляхом забезпечення охорони, раціонального використання і відтворення природних ресурсів в умовах економічного розвитку виробничого комплексу та муніципальної інфраструктури, а також з метою забезпечення виконання вимог Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», у звітному періоді були розроблені та затверджені в установленому порядку: «Міська програма охорони навколишнього природного середо­вища на 2012-2016 роки» та «Правила утримання домашніх тварин у місті Острозі».


Цивільний захист населення

Протягом 2011-2012 років робота щодо покращення цивільного захисту населення проводилась відповідно до планових документів.

В звітному періоді були розроблені та затверджені плани дій органів управління та сил цивільного захисту міста при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру відповідно до методичних рекомендацій МНС України.

Розроблені та подані на розгляд сесії міської ради дві Програми з питань цивільного захисту населення.

Відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації затверджено Положення про комісію з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій м. Острога.

У червні 2012 року комісією Управління Держтехногенбезпеки МНС України у Рівненській області проведена комплексна інспекторська перевірка реалізації державної політики у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, стану та організації роботи з питань техногенної та пожежної безпеки в місті Острозі.

Завершується робота щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони на території міста.

З органами управління та силами цивільного захисту міста постійно проводяться комплексні, командно-штабні, об’єктові навчання та тренування. В 2012 році проведено 5 зазначених навчань та тренувань.

Всі актуальні питання з питань безпеки життєдіяльності населення розглядаються на засіданнях міської постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій та приймаються відповідні рішення.

Спільно з РДПЧ-6 ТУ МНС України в Рівненській області та підрозділами Держтехногенбезпеки постійно проводиться перевірки протипожежного стану об’єктів освіти, культури, охорони здоров’я.

Виконано ряд заходів щодо запобігання загибелі людей на водних об’єктах.

В засобах масової інформації постійно інформується про стан об’єктів підвищеної небезпеки, інші проблемні питання.

За звітний період надзвичайних ситуацій на території міста не зареєстровано.


Земельні ресурси міста

Шановна громадо! Міська рада, її депутати приділяють велику увагу питанням регулювання земельних відносин в місті. Впродовж звітного періоду спрямовувалась робота на забезпечення раціонального використання і охорону земель, підтримку належних умов для розвитку господарювання, збереження, охорони та відновлення довкілля, що набуває великого значення в сучасному світі.

Станом на 01.11. 2012 р. площа м. Острога складає 1088.717 га, з них : 09,9076 га – площа земель державної власності, 194,6094 га – площа земель у приватній власності. Згідно даних статистичного обліку земель, площа земель власності та користування громадян – 311,0430 га, землі підприємств, установ та організацій – 190,0021 га, землі промислових та інших підприємств – 23.8411 га, землі запасу та інші не передані – 456,8714 га.

Межу міста встановлено у 1970 році, в цей час вона потребує коригування та уточнення, втім, тепер обмеженість коштів у міському бюджеті не дозволяє провести дані роботи.

З метою збільшення надходжень від плати за землю, в 2012 р. затверджено матеріали повторної нормативної грошової оцінки земель м. Острога, розрахунки по якій введено в дію з 1 червня поточного року.

Найважливішою складовою наповнення дохідної частини міського бюджету, якій завжди приділялась особлива увага міської ради, є продаж земельних ділянок для здійснення підприємницької діяльності. Станом на 01.11. 2012 р. міською радою продано 2 земельні ділянки під об’єктами нерухомого майна комерційного призначення на площу 0.43 га вартістю 61.8 тис. грн. В планах до кінця поточного року – продаж ще трьох ділянок загальною площею 0.37 га.

Одним з вагомих джерел наповнень дохідної частини міського бюджету є надання земельних ділянок в оренду.

Станом на звітну дату в оренді перебуває 1525 ділянок загальною площею 131,725 га, з них: 1477 ділянок на площу 110,4591 га – землі сільгосппризначення, 48 ділянок на площу 10,70 га – землі для комерційних та інших потреб.

Пріоритетним питанням у галузі міського землекористування є забезпечення жителів м. Острога земельними ділянками для житлового, гаражного будівництва, городництва, сінокосіння, ведення особистого селянського господарства та посвідчення прав власності на раніше надані земельні ділянки. Протягом звітного періоду міською радою погоджено 47 проектів землеустрою та технічних документацій щодо відведення громадянам земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка) на площу 4,12 га, 17 ділянок для ведення особистого селянського господарства, 9 ділянок для гаражного будівництва. Крім того, безоплатно передано у власність 10 ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка), 2 ділянки для ведення особистого селянського господарства, 3 ділянки для гаражного будівництва.

 За звітний період в списки черговості на отримання земельних ділянок для житлового будівництва включено 47 заявників, з них 2 – в пільгову чергу (багатодітні). Загальна черга нараховує 283 заявники, в тому числі 11 заявників пільгової категорії.

Серед основних проблемних питань, які гальмують як розвиток землевпорядної сфери міста в цілому, так і формування повноцінного ринку земель, необхідно знову ж таки відзначити відсутність сучасного генерального плану забудови міста та фактичну відсутність актуальної документації щодо встановлення меж міста. Якщо невстановлення меж міста не впливає напряму на наповнення дохідної частини міського бюджету, але спричиняє певні труднощі у відведення нових масивів житлової забудови, стратегічному плануванні розвитку інфраструктури, насамперед, міських околиць, то з генпланом міста ситуація значно серйозніша. Навіть без врахування суто містобудівних аспектів, котрі випливають з відсутності генплану, негативний вплив на розвиток ринку земель можна коротко викласти так: немає актуального генплану – не може вестись мова про надання (продаж, оренду) вільних земельних ділянок для усіх потреб, про проведення торгів з продажу земельних ділянок та прав на них.

Враховуючи те, що міський бюджет не в змозі самостійно оплатити вищезгадані роботи, виходом з ситуації, яка склалась, може стати або фінансування розробки генплану та встановлення меж міста за рахунок коштів 30-кілометрової зони, або співфінансування з обласного бюджету.

Читати далі

Просмотров: 1349 | Добавил: Zamkova | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]